Bensnören HW?

Jag har flera HW-täcken, och saknar de där infästningarna för bensnören jättemycket. Ni alla som förordar svansremmen, hur gör ni för att hästen inte ska bajsa på den? För alla hästar jag haft bajsar även på inplastade remmar, och så blir det kletigt på bakbenen. :(
 
Jag har flera HW-täcken, och saknar de där infästningarna för bensnören jättemycket. Ni alla som förordar svansremmen, hur gör ni för att hästen inte ska bajsa på den? För alla hästar jag haft bajsar även på inplastade remmar, och så blir det kletigt på bakbenen. :(
Hästen bajsar på remmen men det hamnar inte på bakbenen för det. Aldrig upplevt att det stör.
 
Har jag också gjort. Kräver även snabbspännen i bogen.
Jag får utbrott varje gång jag måste fippla med dessa jla Amigotäckena och deras hysteriska knäppning i fram! Två av hästarna har en variant där man knäpper tre olika knäppen bara i fram. Helt bedrövligt att hålla på med med vantar och häst som bara vill ner och käka.
 
Jag får utbrott varje gång jag måste fippla med dessa jla Amigotäckena och deras hysteriska knäppning i fram! Två av hästarna har en variant där man knäpper tre olika knäppen bara i fram. Helt bedrövligt att hålla på med med vantar och häst som bara vill ner och käka.
Somliga av oss är tacksamma över de där tre knäppena när hästen bara lyckats få upp ett och haft sönder ett för då är det fortfarande ett kvar.... :D
 
Jag får utbrott varje gång jag måste fippla med dessa jla Amigotäckena och deras hysteriska knäppning i fram! Två av hästarna har en variant där man knäpper tre olika knäppen bara i fram. Helt bedrövligt att hålla på med med vantar och häst som bara vill ner och käka.
Och så en liner under 😅 Jag skäms de dagar jag måste ha liner i. Då är det linerns knäppe. Sen Amigos tre knäppningar (men brukar hoppa över nummer 2, personalen med) 🙈

Det är för övrigt bensnöresförbud på anläggningen jag står. Jag som hatar bensnören gråter inte. Har heller aldrig haft ett HW som blåst upp. Och har i princip enbart hw
 
Och så en liner under 😅 Jag skäms de dagar jag måste ha liner i. Då är det linerns knäppe. Sen Amigos tre knäppningar (men brukar hoppa över nummer 2, personalen med) 🙈

Det är för övrigt bensnöresförbud på anläggningen jag står. Jag som hatar bensnören gråter inte. Har heller aldrig haft ett HW som blåst upp. Och har i princip enbart hw
Men ja!!! Plus hals som ska krånglas med också!! Aaaggh :arghh: :arghh:
 
Jag får utbrott varje gång jag måste fippla med dessa jla Amigotäckena och deras hysteriska knäppning i fram! Två av hästarna har en variant där man knäpper tre olika knäppen bara i fram. Helt bedrövligt att hålla på med med vantar och häst som bara vill ner och käka.
Så olika det kan vara. Föredrar de alla gånger framför de flesta andra varianter 😊
 
Och så en liner under 😅 Jag skäms de dagar jag måste ha liner i. Då är det linerns knäppe. Sen Amigos tre knäppningar (men brukar hoppa över nummer 2, personalen med) 🙈
Ähm... Vi som har eh... exhibitionistiska hästar har inte liner. Vi har dubbla täcken för om hästen faktiskt lyckas knäppa upp alla spännena och klä av sig så har den iallafall ETT täcke kvar...
Men ja!!! Plus hals som ska krånglas med också!! Aaaggh :arghh: :arghh:
Jamen halsen är ju en leksak? :angel:
Må så vara. De är fortfarande bedrövligt träliga att ha att göra med :D :D
Kanske läge att klargöra att vi inte har täckesservice i vårt stall. :D
 
Var med om en unghäst som pillade upp halsens kardborrespännen på min hästs rambo hoody eksemtäcke o.o
 
Amigo bravo har ju alltid funnits i en billigare och en dyrare version, kanske bara är på den dyrare? Med v-front?
Det är Bravo med V-front jag har. Alla nya från i höst/vinter. 3 av 4 har vanlig rem. 1 av 4 har plastad. Har dock äldre Amigo Bravo med plastad rem, då väldigt rörigt?
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 356
Senast: Buongusto
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 863
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
725
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp