Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Låter bra :D
Hur trivs de andra eleverna?
Gillar du boendet?
Vet du hur de som går ridsport tycker om sin linje? =)
Får man mat av skolan varje dag på veckan eller måste man köpa egen på helgerna? :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Vad ja har hört så trivs dom flesta väldigt bra =)
Ja har inte hört några direkta klagomål på ridningen.
Om du bor på skolan får du frukost, lunch, middag o fika på kvällen (samma sak om du har stalltjänst). Pendlar du så får du luchen gratis.

Vet inte hur boendet är. men dom flesta verkar nöjda me de oxå =D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Väljer du hästhäst får du prova på alla tre stalldicipliner elr va man säger, trav, kör o ridning.
Efter det ska man välja vad man ska ha, sen är det hyffssat mycket typ en heldag varje/varannan vecka, sen i tvåan är det mycket mer sen i trean har man 16 hästövningar totalt.

Jag tycker att det är ganska lagom, fast lite i trean, fast då har man fördelen att man oftast får rida/köra den/dom hästar som inte har gått =)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

I år vart alla intagna som sökte med godkända betyg i sv,ma,eng så du kommer nog utan tvekan in :)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag ska börja på berga. Någon mer som ska det?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 715
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 705
Senast: Mabuse
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp