Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag gick ut -03!
Vet att de gjorde om lite i intiktningarna efter att jag gått ut, men jag gick i en klass som hette Häst-Jord. I inriktningarna så valde jag ungefär 80% trav och 20% ridning. Superkul med trav kan jag lova!!!

Saknar Berga helt klart! Lycka till ni som går och ska gå där ;)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Rasa kallades jag på skolan å gissa om ja saknar det stället, d bästa 4 åren i mitt liv säger jag bara. saknar berga asmycket, tiden folket mitt rum, grannen Petra som hoppa i min säng varje morgon *bara för att jag e morgontrött* bodde i E-korridoren. :P
.


E-korridoren is the shit! :banana:
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Skitskola.. dåliga och slappa lärare på den tiden iaf.. :) gick ut år 2000... dock fick man många vänner som man fortfarande har kvar...
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Pratade med några Berga-elever igår (de gick Jord/skog) och jag är inte ett dugg avundsjuk på dom:crazy:

Verkar vara Häst det är satsat på där..?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

trots att det va lite gammalt här så skriver jag ändå ;)

börjar berga på torsdag, ska gå första året nu :) de flesta verkar ju tycka de e kul så ja hoppas att de ska bli bra! nån mer som börjar ettan nu???
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

trots att det va lite gammalt här så skriver jag ändå ;)

börjar berga på torsdag, ska gå första året nu :) de flesta verkar ju tycka de e kul så ja hoppas att de ska bli bra! nån mer som börjar ettan nu???

Hej! Jag börjar Berga nu på torsdag, inriktning häst - Samhälle (: Jag ska bo på skolan och tar med min egna ponny.

Vilken linje ska du gå och ska du pendla eller bo kvar?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag gick på berga, gick ut 05. Det var bland det roligaste jag gjort i mitt liv(var till o med där på loven ibland).
Jag gick Häst-Natur, vi var den första klassen som började den inriktningen, var bara 8 st.

Jag tyckte det var helt underbart att vara på jordbruket men valde iaf inte, vet inte varför egentligen.

Ni som börjar där gör ett bra val. Jag saknar skolan fortfarande ibland.
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Hej! Jag börjar Berga nu på torsdag, inriktning häst - Samhälle (: Jag ska bo på skolan och tar med min egna ponny.

Vilken linje ska du gå och ska du pendla eller bo kvar?

åh, vi ska gå samma linje!! yay!:banana:

jag ska pendla, bor ju nere i nynäs så det blir smidigast så:) kanske ska hyra en ponny i vinter, vi får se:)

men va heter du??
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

åh, vi ska gå samma linje!! yay!:banana:

jag ska pendla, bor ju nere i nynäs så det blir smidigast så:) kanske ska hyra en ponny i vinter, vi får se:)

men va heter du??

Jag heter Angelica, synd att du ska pendla. Jag har ingen möjlighet till det då det tar ca. 2 timmar hemifrån. Och då måste jag åka 2 olika bussar, en tunnelbana och ett pendeltåg :crazy:

Kul att du ska hyra en ponny! Men jag antar att den inte kommer att stå på skolan då du bor hemma..?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

joo, den står ju på skolan då, om jag får en plats, bor mitt i stan å vill inte ha häst på ridskolan.. ås då blir de berga för två familjemedlemmar!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Går där nu 2:a året. Jag går inriktning häst-häst och med inriktningen trav. Jag trivs jätte bra, eleverna är underbara och även lärarna. Hoppas ni trivs där för de gör jag, och vill verkligen inte sluta på Berga sen :p
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jaaså, förlåt är lite trög, speciellt så här på kvällen..
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Går där nu 2:a året. Jag går inriktning häst-häst och med inriktningen trav. Jag trivs jätte bra, eleverna är underbara och även lärarna. Hoppas ni trivs där för de gör jag, och vill verkligen inte sluta på Berga sen :p

Okej, så kul! Börjar ni den 20:e? Eller den 14:e precis som vi?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

va skönt att du trivs, kändes jättebra när ja va där på öh men sen har jag börjat tveka... men de blir nog bra!! hoppas jag :)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

KL.
Jag har just avslutat mina tre år där.
Tog studenten i april ..

Om jag kunde göra om mitt val så hade jag inte valt berga .. av diverse olika anledningar men jag fick några fina vänner :)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

hej min fd.häst står på berga har jag precis fått reda på. Styfver heter han. Kollade hemsidan och där står det Stifver??!! Någon som känner till något om honom nu. Ridit honom? MVh Lena
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 526
Senast: mars
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 493
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 433
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan En sak som slagit mig är att hästägare både offentliga och icke offentliga nästan alltid, när deras häst gått bort skriver att man inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 745
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp