Berga Naturbruksgymnasium

Sv: Berga Naturbruksgymnasium

hej min fd.häst står på berga har jag precis fått reda på. Styfver heter han. Kollade hemsidan och där står det Stifver??!! Någon som känner till något om honom nu. Ridit honom? MVh Lena

han står inte kvar, stod inte där när jag började, vet ej vart han är nu
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

hej du har inte lust att fråga någon av lärarna eller instruktörerna i stallet vart han tagit vägen nu. Det skulle vara skönt att veta vart i landet han finns! mvh lena
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Lite frågor som jag inte hittar något om på hemsidan :P

Vad kostar det att bo på internatet?
Vad kostar maten?
Får man ta med egen häst, isåfall vad kostar det?
Hur mycket häst finns med på schemat?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag kan inte svara på första frågan då jag inte bor på internatet.

- Lunchen är gratis och frukosten/middagen är gratis för stalltjänsten samt ingår i din internathyra om du bor där.
- Du får ta med egen häst. Det kostar ungefär 2500kr/mån i snitt. Beror lite på om du väljer spilta eller box.
- Jag går häst-natur (gick precis ut andra året) och jag rider i snitt 1-3ggr/v. Det beror lite på. Vissa veckor rider man jättemkt, andra veckor ingenting. Men oftast är det 2 pass/v. Sedan så har man även stalltjänst och då är man hos hästarna en hel vecka i sträck. Så det är rätt mkt häst på schemat = :love:

Mvh Nike
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Vad är det negativa med berga?
Är ridningen givande?
Får man tävla på skolhästarna?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Finns det någon här som går på Berga naturbruksgymnasium? Som kan berätta hur det är att gå där och så... Denna tråd verkar rätt död, men man kan ju försöka väcka liv i den!
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Livar upp det här igen - jag har endel frågor om berga som någon kanske vill svara på? ;D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Jag går på Berga :love: Så har du fortfarande frågor, kan jag försöka hjälpa dig med dom :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Kan ju ta och börja fråga om hur du trivs? :D
Vilka tränare i ridningen har ni?
Är de bra tränare?
Rekommenderar du skolan?
Vad gör niu på fritiden?
Är det bra stämning på skolan? ;D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Hur är skolhästarna där?
Har du bilder därifrån?
Hur är boendet, mat o.sv?
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Som du nu fått reda på via bukechatten, så jag jag på Berga från HT -04 till VT -07. Jag trivdes rätt bra där redan från början, men jag tycker att det blev bättre och bättre hela tiden. Själv bodde jag bara i olika baracker, så jag har ingen aning om hur boendet var i korridorerna. Det var mysigt i de små stugorna och jag som inte är så förtjust i liv och rörelse tyckte det lagom så. Där bor man fyra st med egna rum och sen ett eller två gemensamma badrum samt ett allrum med kokvrå.

Maten var både bra och mindre bra. ;)
Jag är ganska kinkig med mat, men det gick fint för det mesta. Frukosten var jättebra! Kändes lite som hotellfrukost, tycker jag.

Stämningen på skolan var över lag bra. Sen var jag ju inte den som hängde med på festerna på kvällarna... Eftersom det är många som har samma intressen så tyckte jag att det var lätt att hitta någon man trivdes med.

Ridningen vet jag inte så mycket om. Jag valde trav som inriktning och red bara de gångerna när man fick prova på både ridning, trav och körning.

Första halvan av min skolgång så gjorde jag inte så mycket på fritiden. Jag satt mest och pulade med läxor, tittade på tv och umgicks med mina kompisar. Sen skaffade jag häst (som dock inte bodde på skolan) och då fick jag fullt upp på eftermiddagarna. :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Okejdoki :Dtacktack för att du hjälmer moi :D
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Hejsan=)
Jag går andra året på Berga och jag trivs superbra, jag bor inte på internatet.

Körhästarna får man tävla me, travhästarna vet jag inte, men tror att det bara är licenslopp, ridhästarna får man inte tävla med.

Rekomenderar Berga starkt :bump:
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

OkejOkej, går du på ridning? :)

Isf/annars, vet du hur bra ridningen är där? :)
 
Sv: Berga Naturbruksgymnasium

Ja gör körning, men har ridit en del ändå på berga, dom hästarna ja har ridit/hanterat har varit duktiga.

Ja har inte hört så många klagomål på ridhästarna, mer än lite gnäll om lektionen (typ f*n ja skulle ha gjort si o så)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 715
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 704
Senast: Mabuse
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Senast: BornAgain
·
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp