Besiktiga hästtransport

ponilover

Trådstartare
Hur ofta ska en hästtransport besiktigas?
Jag har precis köpt en transport som skulle besiktigas nästa gång juni 2015, men när jag fick hem registreringsbeviset så fick jag med en lapp där det stod att den skulle besiktigas juni 2014. Kan detta ändras när man gör ägarbyte?
Och som sagt, hur ofta ska en hästtransport besiktigas?
 
Sv: Besiktiga hästtransport

Släpvagnar (och hästtransporter) besiktigar man vartannat år, så frågan är väl snarast - när är den senast besiktigad?
Du fick väl med alla besiktningspapper?
 
Sv: Besiktiga hästtransport

Nej, besiktningspappren visste dom inte vart dom var och eftersom jag köpte vagnen av ett par bekanta så var jag så blåögd och trodde på dom. Ringde dock till besiktningen nyss och fick veta att vagnen besiktigades i början av 2012... det kallade dom för "nybesiktigad" .. GAH är så irriterad! Att man inte ens kan lita på bekanta. Visst man ska kolla upp och bla bla blaaaaaa men man tror ju ändå att ett par bekanta som man ändå stöter på flera gånger i veckan talar sanning när det gäller sådana saker.
 
Sv: Besiktiga hästtransport

Så irriterande :mad:
Ja nog är man lite "lättlurad" när man minst anar det, tråkig "läxa"... :meh:
Men man undrar ju hur dom som sålde tänkte?! Ja'menar du kommer väl att träffa/prata med dom igen om ni är bekanta - skäms dom inte!!!
 
Sv: Besiktiga hästtransport

Fast det är väl ingen större affär, förutsatt att transporten inte har en massa anmärkningar. Bara att köra igenom, brukar inte ta många minuter att besiktiga hästfinkan.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: ako
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 172
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 023
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 484
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp