Bukefalos 28 år!

Beslutsångest deluxe - klinker i hallen.

Vi har en hall med ljust beige klinker som är helt hopplöst att hålla rent. Vår andra hall är klinkrad med ett ganska ljust grått golv, mycket mer lättskött. Jag tror att det första golvet som du visade som ser naturligt skiftande i färg skulle kunna vara förlåtande mot grus och annat bös som lätt blir på golvet i en hall.
 
Vi har någon melerad mörkgrå variant i hall och anslutande badrum, hade den varit enfärgad hade den aldrig sett ren ut men det svaga mönstret gör den mer förlåtande. Har bara en mäklarbild tyvärr där man ser en glimt av det.

ab7ad621-9bed-480f-aac6-7c7b221fc20f_zpsqgn9ew7p.jpg


Hade jag fått välja själv hade jag dock stengolv istället, jag tycker klinkers lätt ser dött ut. Drömmen hade varit Kolmårdsmarmor :love:
 
Vi har någon melerad mörkgrå variant i hall och anslutande badrum, hade den varit enfärgad hade den aldrig sett ren ut men det svaga mönstret gör den mer förlåtande. Har bara en mäklarbild tyvärr där man ser en glimt av det.

ab7ad621-9bed-480f-aac6-7c7b221fc20f_zpsqgn9ew7p.jpg


Hade jag fått välja själv hade jag dock stengolv istället, jag tycker klinkers lätt ser dött ut. Drömmen hade varit Kolmårdsmarmor :love:

Marmor är fint, men lite för halt. Svärföräldrarna har halva huset i marmor och med enbart sockar på så glider man lätt, så med barnen tar jag gärna något som man inte halkar så lätt på :)
 
Vi har ljus terracotafärgad klinker i hallen (stora plattor). Jag avskyr dem och tycker de drar åt aprikos. inte enfärgade utan svagt melerade.

Gillar inte beige heller utan tänker på billig pizzeria (som någon annan i tråden också gör). Tycker mörkgrått är snyggt (se ovan) och tycker inte det drar ner ljuset i hallen så mycket - beroende på väggar och planlösning.

Men det är klart, saltfläckar på vintern är ju inte snyggt mot mörkt - men det är det inte mot ljust heller (jo, de syns då också).
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kolla så det är klinkers med behandlad yta på. Obehandlade är ett fanstyg att rengöra och hålla rent.

Är klinkersplattan slät och lite blank så är det lättare att hålla rent.

Tycker att den färgen du visade upp tidigare i tråden blir jättebra i eran hall!
 
Kolla så det är klinkers med behandlad yta på. Obehandlade är ett fanstyg att rengöra och hålla rent.

Är klinkersplattan slät och lite blank så är det lättare att hålla rent.

Tycker att den färgen du visade upp tidigare i tråden blir jättebra i eran hall!

Lite tur här att jag jobbat som hotellstäderska :p Jag vet vilka klinker vi INTE ska ha (räffliga sattyg!) :grin: Vissa rums klinkers höll jag på att slå sönder med hammare ibland :wtf:
 

Liknande trådar

Hemmet Har lite beslutsångest här hemma. Vi har furuplank i hela huset förutom toa och en bit i hallen där det är klinker. Vi har haft...
Svar
10
· Visningar
1 857
Senast: Scata
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
4 955
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp