Besök på vårdenheter

Idag har både katt och människa gjort besök på sina respektive vårdenheter och båda har fått medikamenter.

Katten ska ha ögondroppar två gånger om dagen och människan ska ha antibiotika tre gånger om dagen och så lite mjölksyrabakterier på det. Jag får inrätta ett schema för det här tror jag. Och människan har återbesök om två dagar. Hoppas att det går bra fram till dess och att det går bra sen efter det också. Det här är tredje gången under min livstid som jag har en böld och det är så jävla vidrigt. Hoppas att denna går tillbaka av sig själv men hyser inget hopp då den är skitstor. De två tidigare har inte gått tillbaka. Blä.
 

Jag hoppas verkligen att det ska funka i morgon, men det gör så jävla svinont när sköterskan ska göra det hon måste göra, trots att hon verkligen är superförsiktig. Bedövningssalvan hjälpte inte mot det.
 
Är det förresten någon som vet varför det togs en odling idag på det som kom ur såret?
 
Jag hoppas verkligen att det ska funka i morgon, men det gör så jävla svinont när sköterskan ska göra det hon måste göra, trots att hon verkligen är superförsiktig. Bedövningssalvan hjälpte inte mot det.

Det är nog bara bedövning som sätts med spruta som funkar.
Om du har sällskap, har tagit lugnande och de bedövar med salva först, så kanske det är möjligt att bedöva mer effektivt?
 
Det är nog bara bedövning som sätts med spruta som funkar.
Om du har sällskap, har tagit lugnande och de bedövar med salva först, så kanske det är möjligt att bedöva mer effektivt?
Ja, jag vet ju att det är så. Salvan bedövar bara ytligt. Jag skulle nog behöva en spruta också, tyvärr.
 
Jag måste få klaga lite. Ursäkta på förhand.

Det är nu 5½ vecka sedan bölden sprack. Såret är fortfarande inte väck. Det tog några veckor innan varet var ute. Sen började den riktiga läkningen. En sjuksköterska fattade inte när jag sa att jag har en fobi utan i nästa minut sa hon att såret blödde lätt. Blev ju panik. Vågade knappt röra mig efter det. Slapp den sköterskan sen. I veckan som varit har såret känts bättre och jag har trott att nu äntligen kommer den att läka. Jag återupptog mina promenader som jag satt på paus och började fixa med saker utomhus som jag längtat efter att få göra. Men så igår och i morse så gjorde det ont vid några tillfällen igen och jag undrade vad som gått sönder nu. Det var nytt återbesök idag och det fanns mer var i såret igen. FAAAAAN! En duktig sköterska klämde och sen sattes det på alsolspritsomslag igen. Jag som tänkt att den perioden var förbi. Men nu gör det ont i såret så fort jag reser mig och går. Jag törs knappt röra mig alls. Vet inte varför det gör ont. Jag kan sitta still och skriva på datorn och brodera men just att stå och gå är svårt. Det är ju ett besvär jag inte haft tidigare. Hur länge till ska jag vara så här handikappad?

Dessutom har katten spytt på mitt trägolv i vardagsrummet men vet inte hur jag ska få bort det när jag knappt kan röra mig. Önskar hett att jag hade en sambo som kunde fixa sånt där just nu. Har för övrigt också stängt av min airbnb-uthyrning några dagar framöver för jag klarar inte av att hantera en dammsugare om jag skulle få en bokning.

Blä. Är så jävla less på mitt sår. Jag vill funka som vanligt igen.

Önskar att jag hade en rullstol nu så jag slapp stå och gå.
 
Senast ändrad:
Nej, de har inte sagt det, men jag är rädd för att det ska blöda om jag rör mig.


Är ju rädd att det ska blöda.
Låter jättejobbigt, det är helt okej att klaga när livet är extra besvärligt! :heart Men där kan du ju inte sitta tills det går över. Kan du inte sätta på en egen tjock kompress så märker du inte så mycket vad som händer därunder, och sedan få hjälp av vården med att byta?
 
Låter jättejobbigt, det är helt okej att klaga när livet är extra besvärligt! :heart Men där kan du ju inte sitta tills det går över. Kan du inte sätta på en egen tjock kompress så märker du inte så mycket vad som händer därunder, och sedan få hjälp av vården med att byta?
Det funkar nog inte. Jag försöker hålla i tutten när jag reser mig och sen hasar försiktigt över golvet för att det inte ska skumpa och det gör ont ändå. Det känns liksom som om det är gravitationen när jag reser mig som gör att det smärtar. Jag har provat att hålla överkroppen i olika vinklar också för att minska belastningen på såret, men det har inte gått så bra.

Såret är för övrigt redan väl inpackat i alsolspitskompress och sedan skyddande plast ovanpå det så att jag ska kunna duscha.

Jag ser heller inte det hela eftersom såret sitter på undersidan av tutten. Men jag får ångest av tanken på att det kan blöda.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Nej, de har inte sagt det, men jag är rädd för att det ska blöda om jag rör mig.


Är ju rädd att det ska blöda.

Jag misstänkte det, vill inte vara en taskmört men om såret är väl inpackat så kanske ev blod stannar där? tänker att det kanske läker bättre om det kommer mer syre till bölden iom att det ev får blöda lite. Hoppas att det läker ändå.
 
Jag har precis varit uppe och gått på toa samt tagit min medicin. Har sån jävla ångest nu.

Måste på något jävla vis köpa avmaskning till katterna i morgon. Det låg en jävligt lång vit mask i kattens spya. Har fortfarande inte torkat upp det.

Fan, orkar inte. Vill bli inlagd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 177
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp