Besök på vårdenheter

Idag har både katt och människa gjort besök på sina respektive vårdenheter och båda har fått medikamenter.

Katten ska ha ögondroppar två gånger om dagen och människan ska ha antibiotika tre gånger om dagen och så lite mjölksyrabakterier på det. Jag får inrätta ett schema för det här tror jag. Och människan har återbesök om två dagar. Hoppas att det går bra fram till dess och att det går bra sen efter det också. Det här är tredje gången under min livstid som jag har en böld och det är så jävla vidrigt. Hoppas att denna går tillbaka av sig själv men hyser inget hopp då den är skitstor. De två tidigare har inte gått tillbaka. Blä.
 

Sitter och gråter och funderar på att ringa psykakuten, men de kommer antagligen bara att vifta bort det här problemet. Typ att jag ska vänta på att min lugnande medicin kickar in och att jag ska ta smärtstillande. Och det känns som en fis i rymden. För att ta smärtstillande måste jag också gå till toaletten och hämta det. Pallar inte.
 
Vart vänder man sig när man inte klarar sig själv?

Jag har dessutom fått ont i magen nu av stressen som är nu.
 
Hur går det? Tänk inte på avmaskningen, din katt dör inte av lite mask ett tag. Det kan vänta. Ta hand om dig själv istället. Får du ingen antibiotika mot infektionen?

:heart :heart :heart
 
Har du ringt någon?
Nej, gjorde aldrig det. Tog en till dos lugnande och la mig. Och så en Ipren också. Det känns bättre idag. Jag kan stå upprätt och gå utan större besvär.
Hur går det? Tänk inte på avmaskningen, din katt dör inte av lite mask ett tag. Det kan vänta. Ta hand om dig själv istället. Får du ingen antibiotika mot infektionen?

:heart :heart :heart
Det känns bättre idag. Jag har fått antibiotika i 10 dagar, men kuren är avslutad sedan rätt länge nu.

Jag tror jag klarar av att åka in till byn idag och köpa avmaskningsmedel. Jag behöver torrfoder till katterna också. Plus lite annat.
 
Nej, gjorde aldrig det. Tog en till dos lugnande och la mig. Och så en Ipren också. Det känns bättre idag. Jag kan stå upprätt och gå utan större besvär.

Det känns bättre idag. Jag har fått antibiotika i 10 dagar, men kuren är avslutad sedan rätt länge nu.

Jag tror jag klarar av att åka in till byn idag och köpa avmaskningsmedel. Jag behöver torrfoder till katterna också. Plus lite annat.
Om det fortfarande är infekterat så kanske du behöver en längre kur, eller en annan sorts antibiotika? Jag hade en infektion en gång (stafylokocker) som krävde säkert 6-8 veckors antibiotikabehandling..... :crazy:

Hoppas du får en bra dag ändå! :heart
 
Om det fortfarande är infekterat så kanske du behöver en längre kur, eller en annan sorts antibiotika? Jag hade en infektion en gång (stafylokocker) som krävde säkert 6-8 veckors antibiotikabehandling..... :crazy:

Hoppas du får en bra dag ändå! :heart
Oj, vad tufft med så lång antibiotikabehandling. Det är ju liksom inte godis man stoppar i sig. Men måste man så måste man ju.
 
Jag var på återbesök i förrgår. Det såg ok ut och jag fick ett sorbact-omslag. Dock vågade jag inte låta sköterskan stryka med en stor tops över såret. Men det känns inte bra nu. Jag har besvär från såret och det känns inte som att det läker. Jag Är Så Jävla Trött på det här nu. Det har liksom gått 6 (!) veckor och två dagar sedan bölden sprack.
 
Jag var på återbesök i förrgår. Det såg ok ut och jag fick ett sorbact-omslag. Dock vågade jag inte låta sköterskan stryka med en stor tops över såret. Men det känns inte bra nu. Jag har besvär från såret och det känns inte som att det läker. Jag Är Så Jävla Trött på det här nu. Det har liksom gått 6 (!) veckor och två dagar sedan bölden sprack.
Fy, det låter verkligen jobbigt. Ska du tillbaka till vc nåt? Så du kan ta upp dina funderingar om såret?
 
Fy, det låter verkligen jobbigt. Ska du tillbaka till vc nåt? Så du kan ta upp dina funderingar om såret?
Ja, jag ska tillbaka i morgon tisdag.

Jag har haft besvär från såret ända sedan det lades om senast. Så det känns verkligen inte som att det läker.
Låter som att en odling vore bra att göra, så att rätt typ av behandling kan sättas in.

Normalt sett läker ju en böld rätt fort när den spruckit. Speciellt om man fått antibiotika.
De tog ju ett prov för odling för många veckor sedan när såret var färskt, men sen gjordes inte odlingen i alla fall.

De har ju inte kunnat spola såret för det har gjort så överjävligt ont när de försökt så de har fått nöja sig med att klämma när det kommit var. Nu kom det inget var i torsdags, men det kan ju göra det ändå framöver. Trodde ju liksom att de fått ut det sista för flera veckor sedan och så kom det ändå mer var för en vecka sedan.
 
Vi har passerat 8 veckor sedan bölden sprack. Jag har fortfarande ett omslag över såret men nu har jag en bra feeling i tutten och tror att det sista lilla såret som var kvar vid föregående vc-besök har läkt. Så jag hoppas och tror att jag slipper omslag helt vid nästa besök som är på tisdag.

Dessvärre har ett annat problem dykt upp, helt orelaterat till detta, vilket medför mer vårdbesök. Och sjukt mycket ångest.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 176
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
853
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp