Beställa från Etsy?

Tokyo

Trådstartare
Är det någon här som brukar göra det/har gjort det och kan berätta lite om hur det gick? :)

Har sett så himla mycket fint där och är riktigt sugen på att köpa hem något, men vågar man det? :nailbiting: (vadå fegis?) Det mesta jag sett verkar finnas i USA och jag funderar lite på om det blir jättedyrt att beställa därifrån (frakten alltså) alt. om det kommer ta 8 månader innan man får varan??? Förstår att det varierar, men om någon har erfarenhet så får ni gärna berätta!! :p
 
Jag har inte beställt själv men har varit med när en vän beställde och det gick väldigt smidigt, betalade med kort i kassan sen tog det 2-3 veckor innan leverans ifrån USA.
Frakten var en del men inte hutlös iaf, kommer inte ihåg några summor nu. :)

Tror det beror lite på säljare men det är det även i Sverige.
 
De flesta på Etsy skriver noggrant ut om deras saker finns i lager eller tillverkas på beställning. De sistnämnda tar givetvis längre tid. Jag har köpt ganska mkt olika saker och aldrig haft besvär. Kolla deras feedback bara, de flesta är oerhört måna om sina kunder.
 
@Tokyo

Jag har shoppat en del från Etsy, det är som att handla på t.ex. Ebay eller Tradera med såväl privatpersoner som företag som säljer varor. Det finns inte enbart säljare från USA utan från hela världen på sajten.För mig har det alltid fungerat bra och de uppskattade leveranstiderna har stämt in väl. Frakten varierar jättemycket beroende på vara och var säljaren befinner sig, även den står i regel utskriven i annonsen.

Glöm inte att du kan åka på tull beroende på vara och pris, det är väl det som är svårast att förutse när det gäller näthandel utanför EU. Tullverket har bra info!
http://www.tullverket.se/innehallao...ranettannatland.4.3a7ecf261459ea29e006dc.html
 
Är det någon här som brukar göra det/har gjort det och kan berätta lite om hur det gick? :)

Har sett så himla mycket fint där och är riktigt sugen på att köpa hem något, men vågar man det? :nailbiting: (vadå fegis?) Det mesta jag sett verkar finnas i USA och jag funderar lite på om det blir jättedyrt att beställa därifrån (frakten alltså) alt. om det kommer ta 8 månader innan man får varan??? Förstår att det varierar, men om någon har erfarenhet så får ni gärna berätta!! :p


Jag gillar det, har sett till att beställa från länder där jag slipper tull. Undviker särskilt Kina eftersom jag är skeptisk till arbetsförhållandena.
Det har funkat hur bra som helst, allt från 50kr och upp till ett par tusen.
 
Har beställt från olika säljare i olika länder och det har alltid fungerat jättebra.
Inget från Etsy som fastnat i tullen men däremot en affisch jag beställde från en amerikansk sida. Den blev rätt dyr...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 068
Senast: Snurrfian
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 137
Senast: AbCdE
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 487
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp