Betäcka 3-årssto

Nej, nej! Ronya är gulbrun! Men hennes mamma är skimmel född isabella! Vad jag har förstått kan man inte få hingst godkänd som är BEC (eller vad det heter), men man kan stambokföra stona. Och valacker funkar ju med. Däremot skulle jag gärna få en isabella-avkomma! Eller fler gulbruna. Mitt sto är ju dessutom sabino, med två blå ögon. Ser rätt cool ut! Och mycket vacker :love:

Cippyn Red Crusader finns visst nära mig, i Halmstad! Inte så stor kanske (han står som 148cm på hingstsidan), men ser jättefin ut! Tror jag ska ta och hälsa på vid tillfälle. Han tävlas väl med viss framgång om jag inte missminner mig?

Ska bli trevligt att träffas på lördag! Hoppas vi hinner snacka lite... :D
 
Tycker jag med!!! :love:

Om du vill (o kan?) får du hemskt gärna förklara möjligheterna (i procent?) för isabella eller gulbrun avkomma med mitt gulbruna sto och om jag använder 1) fuxhingst, 2)isabellahingst o 3)gulbrunhingst! Skriv gärna andra färger som kan dyka upp med. :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: nexxa
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 316
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 076
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp