Betäckningar 2016

Hm, ett annat av stona som seminerades med Fetcher hos oss kollades i veckan och var tom. Den sperman hade sett bättre ut än vad den gjorde när jag seminerade, så det var ju mindre roligt men hoppet är det sista som överger människan....
 
Hm, ponnyn är jättesur mot min märr. Det brukar han inte vara? Hon kissade igår i hagen när jag tog in henne, då tänkte jag direkt att det var brunst på g för hon blir mycket skvättigare då, men sen har jag inte sett henne kissa mer. Vanligtvis brukar hon kissa 1-2 gånger i boxen när det drar ihop sig till brunst. Gud vad jag börjar leta tecken här känner jag. ;) Koll på lördag då stallägarna är bortresta, spänningen är olidlig....
 
Hm, ponnyn är jättesur mot min märr. Det brukar han inte vara? Hon kissade igår i hagen när jag tog in henne, då tänkte jag direkt att det var brunst på g för hon blir mycket skvättigare då, men sen har jag inte sett henne kissa mer. Vanligtvis brukar hon kissa 1-2 gånger i boxen när det drar ihop sig till brunst. Gud vad jag börjar leta tecken här känner jag. ;) Koll på lördag då stallägarna är bortresta, spänningen är olidlig....

Håller tummarna =D Inte många dagar kvar nu
 
Tom.... *slår huvudet i väggen och svär alla möjliga ramsor som inte lämpar sig i skrift*. Börjar få aningen kalla fötter nu som inte reklamerade henne när vi upptäckte att hon saknade en äggstock, men det är så dags nu.:grin: Hon brunstar ju bevisligen som en klocka och släpper äggen som hon ska, visst att hon kanske varit infekterad men hon behandlades ju sist... Ahh så irriterande! :cry::cry: Bara att sko och rida igång verkar det som.... Har ju iaf ett föl att glädjas åt nästa år. Ska bokstavligen stå i seminspiltan 1/4 nästa år...
 
Har också ett problemsto som inte tagit sig i år vad jag vet.
Seminstationen har ute distriktarna för att kolla och av 3 st är det två som kan rota runt 20 min utan att hitta högra äggstocken på henne. Hon kollades på 17 dygn i början av augusti och då var de osäkra, jag sket i 30 dygnskollen för då var säsongen slut så nu återstår väntan till i mitten av oktober då hon ska kollas för ev. 90 dygn. Får helt enkelt hålla tummarna tills dess :banghead:
Hon tog ju sig i mitten av maj men tappade det så risken är väl stor att det bara är att börja om nästa år...
 
Lider med alla som inte fått dräktigt verkar varit krångelår.Om man inte prickade in April/Maj verkade det svårt sen
Kan det vara olika i olika delar av landet? Jag tycker att jag har sett ganska många i slutet av juli och framåt som varit dräktiga på 16-18 dagar. Min betäcktes första gången 1/7, men tog sig inte förrän gången efter och det är hennes första dräktighet. Iofs så hämtade jag semin själv hos hingsthållaren, men iaf...
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 331
Senast: Freazer
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Hästnyheter Fria betäckningar, stipendium och presentkort. De bästa stona i Breeders kommer att uppmärksammas på flera sätt.
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 209
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp