Betäckningar 2023 och föl 2024

Näää..... tom. :meh:

Oklart om hon precis gått ur brunst, eller är på väg i nästa.... så tråkigt.

Nu skall stationen återkomma om jag skall köra ner henne imorgon igen.

En 29:a hittade de och lite öppen livmoder.

Trist.
 
IMG_5547.jpeg

Hedwig är dräktig med Santorio❤️
 
Är man helt dum om man kommer på nu att man ska betäcka hästen? Är det helt kört? Fått en senskada på ett sto som jag har funderat på att betäcka men inte kommit så långt med. Tänker att det är ett bra läge när hon ändå ska vila, men lite sent på säsongen.
 
Är man helt dum om man kommer på nu att man ska betäcka hästen? Är det helt kört? Fått en senskada på ett sto som jag har funderat på att betäcka men inte kommit så långt med. Tänker att det är ett bra läge när hon ändå ska vila, men lite sent på säsongen.
Min har ju inte tagit sig, så hon blir lika sen hon.
Kör på!

Idag var vi fö tillbaka och då konstaterades att hon nog ovulerat i onsdags!

Så snopet, när man i måndags trodde hon var ur brunst redan!

Så nu togs en bakterieodling, och så får vi se om det är bakterier som spökat eftersom hon inte tog sig första gången.

Nåväl, nu har jag ju bestämt mig för att byta hingst, så inget ont som inte för något gott med sig.

Vi skall spruta igång henne och återkomma nästa måndag, förhoppningsvis för att beställa semin.
 
Är man helt dum om man kommer på nu att man ska betäcka hästen? Är det helt kört? Fått en senskada på ett sto som jag har funderat på att betäcka men inte kommit så långt med. Tänker att det är ett bra läge när hon ändå ska vila, men lite sent på säsongen.
tänker att det enda du förlorar på att testa är pengarna, om hon inte blir dräktig. 😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp