Betäckningspriser

CA

Trådstartare
Allt om betäckning

Språngavgift betalas den när stoet är hos hingsten?
Hur funkar fryst sperma?
Hur gör man när fölet är fött? ska man registrera det hos STC då? (travföl) ska man kontakta hingstägaren?
Vad är det mer man bör tänka på?

Senast ändrad:
Sv: Allt om betäckning

Love_travare skrev:
Språngavgift betalas den när stoet är hos hingsten?
Hur funkar fryst sperma?
Hur gör man när fölet är fött? ska man registrera det hos STC då? (travföl) ska man kontakta hingstägaren?
Vad är det mer man bör tänka på?

Vi brukar kalla det för bokningsavgift, och den skall oftast betalas innan man får sperman....

fryst funkar ung som färsk, bara det att det krävs mera koll på ägglossningen än med färsk sperma, inte alla hingsthållare är duktiga på att få dräktigt med frys..

När fölet är fött kontaktar man hingsthållaren, denne skickar räkning och meddelar till STC när den är betald och då får du registreringshandlingar som skall skickas tillbaka dit.

Det du skall tänka på är väl att ha stoet i gott skick när hon anländer, grimma med namn på, om hon har egenheter som dom bör veta på stuteriet...när du bokar hingsten får du ett bokningskontrakt som skall fyllas i , där står nog det mesta du behöver veta...

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
28 541
Senast: iNHALE
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: sorbifolia
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
5 123
Senast: Masse
·
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar