Betalar ni för leverans av hö?

Scilla

Trådstartare
Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan...

Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

En jag köpt av lade på 10 öre per kg hö för leverans. Nu betalar vi 300 kr för leverans. (vi är 3 som delar på det) Vad som är rimligt beror väl på vad det skulle kosta att hämta själv med släp och bensin. Det är vädigt bekvämt att få det hemkört tycker jag.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Beror på hur mycket som är beställt och levererat.

Om det blir frakt beror det på vad för frakt (traktor & vagn eller bil & släp?) och hur långt.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Bor granne med min leverantör. Han kör hem det direkt efter balning. Han tar inget för det. Men är förövrigt ganska dyr. Köper där för att det är bekvämt.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Bor granne med min leverantör. Han kör hem det direkt efter balning. Han tar inget för det. Men är förövrigt ganska dyr. Köper där för att det är bekvämt.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Ooops! Kom åt knappen igen.:o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 474
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 001
Senast: soom
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp