Betalning i USA

Bukefalos 30 år!

Miingla

Trådstartare
Jag skulle behöva betala för en tjänst i USA - köpa credits, men det fungerar inte med mitt svenska bankkort (troligtvis för att det kräver verifiering av Bank-ID vilket är en svensk banktjänst som den amerikanska webbsidan/tjänsten inte stödjer).

Någon med liknande erfarenhet? Finns det någon lösning??
Jag har varit i kontakt med supporten som erbjöd sig ställa ut en ”invoice” men den kräver fortfarande betalning med kort så det hjälper inte..

Det skulle betyda så himla mycket för mig att kunna använda den här kommunikationstjänsten genom att köpa credits. Den gör det möjligt för mig att ha kontakt med en vän som står mig nära, jag gör typ vad som helst för att få det att fungera… :(

Önskar så att tjänsten skulle stödja betalning med paypal eller överföring från konto men de har inte de betalningsalternativen.

Jag skulle behöva betala för en tjänst i USA - köpa credits, men det fungerar inte med mitt svenska bankkort (troligtvis för att det kräver verifiering av Bank-ID vilket är en svensk banktjänst som den amerikanska webbsidan/tjänsten inte stödjer).

Jag har varit i kontakt med supporten som erbjöd sig ställa ut en ”invoice” men den kräver fortfarande betalning med kort så det hjälper inte..

Det skulle betyda så himla mycket för mig att kunna använda den här kommunikationstjänsten genom att köpa credits. Den gör det möjligt för mig att ha kontakt med en vän som står mig nära, jag gör typ vad som helst för att få det att fungera… :(

Önskar så att tjänsten skulle stödja betalning med paypal eller överföring från konto men de har inte de betalningsalternativen.

Jag använder remitly for att skicka pengar/betala räkningar till min mamma i Kenya. Jag vet att man kan skicka pengar även till US via dem. Värt att kolla upp. Man kopplar ett vanligt visakort och sedan dras det från det konto kortet är kopplat till.

Jag använder remitly for att skicka pengar/betala räkningar till min mamma i Kenya. Jag vet att man kan skicka pengar även till US via dem. Värt att kolla upp. Man kopplar ett vanligt visakort och sedan dras det från det konto kortet är kopplat till.

Tack för tips! Jag började leta information direkt om Remitly men det verkar inte gå att använda för betalningar i usa om det jag läst mig till stämmer…

Är kortet alls öppet för utlandsköp?

Tack! Jag tolkar det som att man kan göra överföringar till privatpersoner i usa, men inte betala för tjänster.
Hade jag kunnat föra över pengar till någon i usa som sedan kunde hjälpa till med att betala fakturan med sitt kort hade det ju varit ett bra alternativ. Men jag har tyvärr ingen kontakt som kan hjälpa mig med det..

Skaffa något kort som Revolut, Wise eller liknande?
Har du använt det själv? Wise kanske kunde vara ett alternativ när jag söker, ska undersöka lite mer.

Jag har inte ens ett svenskt kreditkort utan bara vanliga betalkort :o jag köper liksom aldrig något på kredit..

Edit såg nu att det är ett debit!

Har du använt det själv? Wise kanske kunde vara ett alternativ när jag söker, ska undersöka lite mer.

Jag har inte ens ett svenskt kreditkort utan bara vanliga betalkort :o jag köper liksom aldrig något på kredit..

Funderade på att föreslå kreditkort men kan ju vara dyrt bara för en sån här grej med årsavgiften som blir. Kolla om det finns någon gratis/billig med typ 30 dgr räntefritt?

Funderade på att föreslå kreditkort men kan ju vara dyrt bara för en sån här grej med årsavgiften som blir. Kolla om det finns någon gratis/billig med typ 30 dgr räntefritt?
Ja jag ska se om jag kan skaffa ett kort via Wise nu, behöver hem och fota av mitt pass. Livrädd för att signa upp mig på grejer samtidigt som detta verkligen är viktigt för mig! :)

Jag har digitalt kort via Revolut, funkar super. Använder det egentligen bara när jag är utomlands då den inte tar några avgifter.

Har även digitalt kort via Klarna (kreditkort). Klarna finns i USA så borde gå att betala med.

Betalar inget för någon av korten.

För mig har det fungerat utmärkt att betala med kreditkort i USA. Först hade jag via Santander som var gratis. Nu senaste åren har det varit Amex och Klarna kortet som båda finns som gratisalternativ. Jag betalar fakturan varje månad så aldrig betalat någon ränta.

Liknande trådar

• Pranks på skärmen.
  • 4G eller 5G, hur stor är skillnaden?
  • Är alla powerbanks lika bra?
  • Behandling av arbetsgivare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn