Bukefalos 28 år!

Bett för häst som håller på med tungan

@RedHyuuga testat det nu och måste säga att även om det bara var första gången och inte ett så seriöst pass, så kändes hon mer avslappnad och som om hon tyckte det var lite skönare. Såklart tyckte hon det var lite konstigt först och jag med men det var en helt annan känsla
 
Jag vrider mig lite varje gång jag ser någon hobbyryttare använda ordet ”finlir” gällande hand/bett :cool:
Hur skulle du själv beskriva skillnaden i effekt på rakt stumt bett och ett som rör sig? Jag trodde att det var den sidan av diskussionen du höll? Att rörliga bett ger bättre finlir?

Att jag beskriver skillnaden på olika bett betyder absolut inte att jag inte att just jag är tillräckligt duktig för att utnyttja effekten. Det är ju just det som är min poäng.
 
Plus en på individanpassat. Min förra var för smal över näbben för att kunna ha tredelat. Hade jag aldrig märkt, utan använde proffshjälp.
 
Hur skulle du själv beskriva skillnaden i effekt på rakt stumt bett och ett som rör sig? Jag trodde att det var den sidan av diskussionen du höll? Att rörliga bett ger bättre finlir?

Att jag beskriver skillnaden på olika bett betyder absolut inte att jag inte att just jag är tillräckligt duktig för att utnyttja effekten. Det är ju just det som är min poäng.
Min reflektion ang hur hobbyryttare använder ”finlir” som begrepp har inte att göra med rakt bett /delat bett .
Jag kommenterade bara din åsikt att med delat bett så blir ju ”finliret” bättre osv.

Jag avsåg med kommentaren att ”finlir” används ofta från hobbyryttare och jag anser att det blir malplacerat.

Det är sällan gemene hobbyryttare kan ägna sig åt ”finlir”. Dvs begreppet blir inte riktigt applicerbart.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: tuaphua
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Fazeem
·
Utrustning Behöver hjälp och nya idéer angående min ponny som är orolig i munnen och gärna lägger tungan över bettet. Han är en irländsk import och...
Svar
8
· Visningar
1 005
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 246
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp