• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 133
Sv: Bett?

Ja självklart menar jag waterford, är nog lite virrig idag :crazy:

Så sant som det var skrivet :bow:
Dessutom så är ett pelham i stort sett samma bett som ett pessoa med kindkedja, bortsett från den obehagliga gag-effekten... :smirk:

då så. det är sant, men en del hästar fungerar bra på det ändå.

jag har ridit på pessoa både med och utan kindkedja. hästen funkar överlägset bäst utan, hon blir lätt och mjuk i munnen. har inte testat något annat bett som kommer i närheten.

Jag har så dålig erfarenhet av varför hästar härjar och man köper skarpare bett. Ta ut en kiropraktor o kolla så inte hästen har ont någon annanstans först, innan den hinner få ont i munnen också. Min häst stack, han gapade o höll på, just för att han hade ont! Kolla helheten först... Det kanske är sadeln som inte passar, eller ryttaren som sitter obalanserat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
221
Senast: Nevermind
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i... 2 3
Svar
49
· Visningar
9 301
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av... 2
Svar
31
· Visningar
4 669
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka