BH - bekvämt eller nödvändigt ont? (utbruten från Kvinnlig utseendehets)

Jag har storlek d-e på tuttarna och 105 runt om
Kan inte längre ha bygelbh då mina tuttar är fläskiga och hänger.
Hittade bygellösa som funkar men tar av mig bh n direkt jag kommer hem
Kan inte ha bh som sitter åt runt ryggen mm för jag är för fet och det gör ont och blir stora valkar.
Jag har inte råd att köpa dyra bh ar på affärer som kan passa in åt mig.
Mina tuttar slänger och dinglar även när jag går så jag vill inte gå utan när jag går ut
 
En till här, tycker det är jättejobbigt att springa eller rida om brösten börjar studsa. Sen behöver jag definitivt vara noga när jag shoppar BH:ar, näthandel går helt bort. Jag behöver nån personal som hjälper mig att hitta bra modeller och verkligen går in och petar i hur den sitter. Det är inte mycket skillnad som behövs för att BH:n ska gå från utmärkt till att kännas obehaglig. Det är först de senaste åren jag har insett att jag ska tänka mindre omfång, större kupa för att det ska bli bekvämare.
Samma här. Hemma kan jag gå utan om jag typ ska sitta i soffan bara eller om jag bara är allmänt slö och inte gör något. Ska jag göra nått som innebär att röra mycket på mej, typ rida. Då måste jag ha BH. Rida kan jag inte ens göra med vanlig BH längre. Då är det en stadig sport-BH som verkligen håller allt på plats som gäller
 
Irriterar mig stort på att mäns bröstvårtor får synas utan kommentarer medan kvinnliga dito måste döljas. Oavsett form och storlek på vårtan.
Varför kan inte detta avgöras av bäraren och bekvämlighet. Vissa får skav av vårtan andra inte alls. Nä det ska vara en åskådare som avgör det.
Ungefär friheten att välja mellan uppsatt eller utsläppt hår.



(ungefär samma irritation som jag har på att muslimska män inte behöver slöja - men det är en heeelt annan diskussion :D )
Jag skulle precis skriva om detta när ditt inlägg dök upp!

I min ungdom (50+) har jag inget minne av att bröstvårtorna inte fick synas genom kläderna. När sjutton blev det en norm? :confused:
De flesta människor har bröstvårtor så för mig är det obegripligt varför kvinnor skulle behöva dölja dem.
Själv går jag emot normen och tänker att om bröstvårtorna syns genom kläderna så gör de.
 
Går gärna utan BH hemma men om man ska ut och gå eller göra någonting som är det minsta fysiskt aktivt så vill jag ha en BH med stöd. Avskyr när tuttarna dundrar omkring, sjukt obehagligt.

Sen är det där med storleken skitviktigt. Jag har gått runt med en 75D men skulle i själva verket ha en 70E. Viktigt med rätt modell också. Stor skillnad för mig!
 
Jag känner mig obekväm utan bh oavsett om jag är ensam hemma eller ute bland folk. Tycker om känslan av att de hålls på plats och därmed inte gör ont när jag rör mig. Har 85F.
Enda undantagen är när jag badat och krupit in i morgonrocken och när jag sover.
 
Irriterar mig stort på att mäns bröstvårtor får synas utan kommentarer medan kvinnliga dito måste döljas. Oavsett form och storlek på vårtan.
Varför kan inte detta avgöras av bäraren och bekvämlighet. Vissa får skav av vårtan andra inte alls. Nä det ska vara en åskådare som avgör det.
Ungefär friheten att välja mellan uppsatt eller utsläppt hår.



(ungefär samma irritation som jag har på att muslimska män inte behöver slöja - men det är en heeelt annan diskussion :D )

Haller med om att det ar trakiga. Jag anvander nipple covers i vissa konservativa miljoer, typ jobb, dar det finns mycket medelalders man typ, men i andra, med vanner och ute pa resturang, pub etc sa bryr jag mig mindre och mindre om huruvida mina brostvartor syns eller ej.

Anvander BH efter humor, men har inte haft en bygelbh pa runt 3 ar nu och saknar dem inte
 
Jag avskyr att vara utan bh. Har 90E och mina bröst har inte börjat hänga ännu. Det tynger mycket på axlarna när jag rör mig. När jag går ut har jag oftast bygelbh, när jag är hemma och när jag sover har jag mjukisvarianter. Favoriten köpt på A&C i Paris.
 
Jag HATAR att gå utan BH.. Har sedan jag fått bröst haft BH på mej 90% av mitt liv...
När jag var singel sov jag alltid med BH (gör ibland fortfarande till sambons missnöje) ...
Nu har jag 85/90/95 F/G/H (beroende på modell, märke, köpställe) och utan BH hänger de ner och tynger mer än de gör med BH.
Har hittat en favvo BH från Cubus som jag köpt i olika färger och varierar mellan =)
https://cubus.com/sv/p/stacey-padded-bh-ljusbrun-underklader-vadderad-bh-dam/7290059_F823

Sen har jag såklart massor med bhar jag aldrig använder, för små, obekväma osv.. Så passformen är ju JÄTTEVIKTIG !!
 
Jag gillar inte att ha BH, och är jag hemma har jag normalt sett aldrig någon BH på mig. När jag tränar har jag sport-BH, men när jag rider har jag säkerhetsväst som sitter tillräckligt tight så att brösten är stilla oavsett (dvs aldrig någon BH då). Användandet av BH är en av de sakerna jag funderat mest på nu när vi kommer tillbaka till kontoret mer efter Corona - tidigare har jag använt BH, men efter Corona är jag mindre benägen att ha på mig kläder jag tycker är obekväma bara "för att". Så den senaste tiden har jag haft supermjuka elastiska BH/toppar på jobbet utan några spännen, smala axelband eller liknande, de trivs jag ändå hyfsat i.
 
Jag använder i princip bara olika varianter av sportbhar, förutom när jag har kläder som gör sig bättre med bh med kupor. Behöver egentligen inte bh för stödets skull så kan gå utan så länge jag inte är bland folk då känner jag mig alldeles för naken och blir obekväm om jag inte har bh.
 
Det finns väl även om det säkert är svårare att hitta än för oss som är lite mindre. Ellos har väl tex här?
Ehhh. Exakt var skulle den breda linningen korva ihop sig tror du? Om en har 110 i omkrets som jag har så är en fet och har valkar. Vass spets under brösten. Snyggt mönster i skinnet skulle ju en få. Och varför skulle jag vilja ha spetsiga bröst...
Dessutom är det ju ett fängelse.
 
Ehhh. Exakt var skulle den breda linningen korva ihop sig tror du? Om en har 110 i omkrets som jag har så är en fet och har valkar. Vass spets under brösten. Snyggt mönster i skinnet skulle ju en få. Och varför skulle jag vilja ha spetsiga bröst...
Dessutom är det ju ett fängelse.

Jag gillar Miss Mary, men just den här modellen är hidiös.
 
Är uppväxt då det inte var särskilt många unga som hade bh. Jag skaffade min första bh när jag fick barn. Jag har nästan alltid bh numera och tycker det är bekvämt. Men mina bröst och bål kanske passar i bh helt enkelt 🙂
 
Jag har bh ofta, nästan hela tiden. Skulle inte kunna springa ett steg utan bh. Om jag hoppar utan bh så får jag hålla en hand inunder brösten för att de inte ska hoppa runt och göra ont. Har nu 90E på min sport-bh med bygel. Utan denna fantastiska bh:n hade jag inte kunnat springa runt i skogarna. Min bh är så bekväm så jag glömmer att jag har den på. Sover ofta med den. Har några stycken i samma modell som jag byter med. Mina bröst är inte jättestora men de är tunga. Har fått ett helt annat aktivt liv nu när mina bröst inte begränsar min rörelse.

Skulle kunna gifta med med min sport-bh med byglar :love:
 
Jag har bh ofta, nästan hela tiden. Skulle inte kunna springa ett steg utan bh. Om jag hoppar utan bh så får jag hålla en hand inunder brösten för att de inte ska hoppa runt och göra ont. Har nu 90E på min sport-bh med bygel. Utan denna fantastiska bh:n hade jag inte kunnat springa runt i skogarna. Min bh är så bekväm så jag glömmer att jag har den på. Sover ofta med den. Har några stycken i samma modell som jag byter med. Mina bröst är inte jättestora men de är tunga. Har fått ett helt annat aktivt liv nu när mina bröst inte begränsar min rörelse.

Skulle kunna gifta med med min sport-bh med byglar :love:
Märke?
 
Det finns väl även om det säkert är svårare att hitta än för oss som är lite mindre. Ellos har väl tex här?

Ehhh. Exakt var skulle den breda linningen korva ihop sig tror du? Om en har 110 i omkrets som jag har så är en fet och har valkar. Vass spets under brösten. Snyggt mönster i skinnet skulle ju en få. Och varför skulle jag vilja ha spetsiga bröst...
Dessutom är det ju ett fängelse.
Den bilden visar ju vad jag tycker blir problematiskt, jag som har 105 i omkrets har en del valkar. Dessa kommer tryckas ihop och mina hängiga bröst kommer tryckas uppåt. Inte skönt.
Det är väl just det som blir problemet om man är större- att det som håller fast och hindrar att de skuttar runt blir ett fängelse där man trycks ihop.
 
Eftersom tråden tidigare handlade om kvinnlig utseendehets så tycker jag att BHns vara eller ickevara är intressant.

Det tog mig MÅNGA år innan jag vågade dumpa BHn. För att jag var rädd över att bli dömd av att gå utan och visa mina naturliga bröst.

Dom är rätt stora också! Så alla som säger att "självklart kan man gå utan bh om man har små tuttar". Det är 100% möjligt att göra med stora badonkadonks också.

Jag har heller aldrig på mig nipple covers. Folk får fan skärpa sig och sluta kolla. Hittills har jag aldrig upplevt att nån säger nått om dom.

Men tycker att det är synd att många går i BH bara för att liksom. Bränn upp skiten känner jag bara.

Och självklart hade jag ont i överkroppen första veckan som BH-fri. Man har ju inga muskler och oftast en keff hållning också efter många år med BH. Efter det så har jag aldrig haft ont i ryggen av mina bröst. Var värre att ha på mig bh då. Den gav mycket spänningar i axlarna pga banden.

Jag tror att långt många fler klarar sig utan bh än vad dom tror. Men självklart så ska man ha på sig bh om man vill det.

Synd bara att det finns inga alternativ för många kvinnor. Normen är att aldrig visa naturliga bröst utan stöd, det är skevt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp