BH - bekvämt eller nödvändigt ont? (utbruten från Kvinnlig utseendehets)

Eftersom tråden tidigare handlade om kvinnlig utseendehets så tycker jag att BHns vara eller ickevara är intressant.

Det tog mig MÅNGA år innan jag vågade dumpa BHn. För att jag var rädd över att bli dömd av att gå utan och visa mina naturliga bröst.

Dom är rätt stora också! Så alla som säger att "självklart kan man gå utan bh om man har små tuttar". Det är 100% möjligt att göra med stora badonkadonks också.

Jag har heller aldrig på mig nipple covers. Folk får fan skärpa sig och sluta kolla. Hittills har jag aldrig upplevt att nån säger nått om dom.

Men tycker att det är synd att många går i BH bara för att liksom. Bränn upp skiten känner jag bara.

Och självklart hade jag ont i överkroppen första veckan som BH-fri. Man har ju inga muskler och oftast en keff hållning också efter många år med BH. Efter det så har jag aldrig haft ont i ryggen av mina bröst. Var värre att ha på mig bh då. Den gav mycket spänningar i axlarna pga banden.

Jag tror att långt många fler klarar sig utan bh än vad dom tror. Men självklart så ska man ha på sig bh om man vill det.

Synd bara att det finns inga alternativ för många kvinnor. Normen är att aldrig visa naturliga bröst utan stöd, det är skevt!
Nej det är inte 100 % av kvinnor som kan vara utan bh. Mina bröst är tunga och hoppar runt om jag gör annat än går. Inte en chans att ”några muskler” skulle kunna hålla mina fettkuddar på plats. Om jag är utan behå och till exempel springer så måste jag hålla en hand under brösten som stöd för att de inte ska hoppa runt och göra ont. Tog lång tid innan jag äntligen hittade en behå som gör att jag kan röra mig som jag vill.
 
Alltså jag har gärna en sportbehå med brottarrygg på mig när jag är klädd och aktiv. Men att ha en vadderad formpressad bygelbehå som ska sitta hårt runt bröstkorgen med band som halkar omkring bara för att det ska vara "snyggt" - nej tack.
 
Ehhh. Exakt var skulle den breda linningen korva ihop sig tror du? Om en har 110 i omkrets som jag har så är en fet och har valkar. Vass spets under brösten. Snyggt mönster i skinnet skulle ju en få. Och varför skulle jag vilja ha spetsiga bröst...
Dessutom är det ju ett fängelse.
De har en del andra modeller i stora storlekar också om du inte gillar just den modellen.
Det verkar väl mer vara vara så att du inte vill ha en sport-Bh isf om det är ”ett fängelse”?
 
Nej det är inte 100 % av kvinnor som kan vara utan bh. Mina bröst är tunga och hoppar runt om jag gör annat än går. Inte en chans att ”några muskler” skulle kunna hålla mina fettkuddar på plats. Om jag är utan behå och till exempel springer så måste jag hålla en hand under brösten som stöd för att de inte ska hoppa runt och göra ont. Tog lång tid innan jag äntligen hittade en behå som gör att jag kan röra mig som jag vill.
Jag skulle heller aldrig få för mig att träna eller springa utan en stadigare sport-bh just för att det är enormt obekvämt och skumpar runt och jag har inga jättetuttar direkt. Visst går jag utan ibland men inte tränar.
 
Jag har typ inga bröst sen sista barnet. Men är sällan utan bh faktiskt. Nu när jag läser tråden blir jag lite förvånad över att jag inte är ensam med trubbel som axelband som glider eller trycker till exempel...
Jag har B kupor och det är så pass luft i dom att större kupor verkar märkligt. Axelband har alltid glidit och jag har nog bara tänkt att jag är lite konstig. Har gärna sportbh på vintern när man har mycket kläder.
Bröstvårtor syns ju mer med små tuttar än sånna som hänger lite tänker jag. Mina står ju rakt ut liksom. Inget trubbel innan barnen men nu är de ju framträdande på ett helt annat vis... Och det känns obekvämt och jag gillar inte hur det ser ut alls...
Sen vill jag att brösten ska komma längre än magen... Därav bygelbh med vaddering om jag ska ha nåt tajt på...
 
Slutade använda allt vad underkläder heter för flera år sen och har inte sett tillbaka sen dess. Skiter i om bröstvårtorna "syns", de flesta har ett par och det är väl knappast en hemlighet.

I början tyckte jag att de var lite jobbigt vid träning/ridning men det upplever jag inte längre. Har ett tajtare boxar-linne som mest.

Så nej, på mig behövs ingen BH.
 
Panache tror jag.

Jupp det var det. Panache sport-bh. Finns med och utan bygel i många olika storlekar. Jag som har en tung byst föredrar den med bygel. Kostar runt 700 men mycket bra kvalité. Jag använder mina mycket och de lever ett hårt liv.
Hittade en butik i Gränbystaden som säljer dem så ska dit och prova vid tillfälle. :up:
 
Mina bröst är stora och tunga, det finns inte en chans att jag kan göra någon som helst aktivitet utöver att typ sitta i soffan eller eventuellt stå vid köksbänken och koka pasta utan någon typ av BH. Jag använder i princip bara olika typerav sport BH, har inte hittat någon annan som funkar, men ja... då får man ju stå ut med att det klämmer och nyper lite istället. De som är lösare ger inte tillräckligt stöd helt enkelt. Hela idén är ju att hålla dem så tight som möjligt.
Ska jag sporta blir det dubbla BH's, alternativt träningslinne och BH.
Min åker av när jag varit ut sista vändan för kvällen, och det är bland det skönaste som finns! Till och med bättre än att släppa ut håret! :D
 
Är det ingen mer som inte klarar av sport-bh? 😅 Jag har problem med axlarna så att trä något så tajt över huvudet är bara att glömma. Plus att de antingen sitter sjukt tajt eller så gör de ingen nytta alls. Plus att bröstvårtorna syns ändå. 🤪
Jag tycker de flesta varianter av sport-bh är otroligt jobbiga! Besvärliga att klä på sig och inte speciellt bekvämt att ha på sig heller. Tycker axelbanden ofta är väldigt korta så det känns störigt hela tiden.
Råkade dock köpa en bra i höstas men det krävde "en del" tålamod.

Föredrar "vanliga" bh:ar. Har både med bygel och utan. Utan är skönast men brukar variera.
Push-up är väldigt obekvämt, det SLITS av direkt efter ev fest eller annan användning. FY FASEN.

Använde i ungdomen fel storlek på både kupa och i synnerhet omkrets. Hade fått för mig att 75 var nån storlek "alla" har. Fick sen hjälp i en riktig affär och rätt storlek, dvs mindre. Efter denna insats har jag mycket sällan problem med illasittande bh:ar.

Använder alltid bh, tycker det är obekvämt utan. Vill ha det stöd en bra bh ger.
 
Är det ingen mer som inte klarar av sport-bh? 😅 Jag har problem med axlarna så att trä något så tajt över huvudet är bara att glömma. Plus att de antingen sitter sjukt tajt eller så gör de ingen nytta alls. Plus att bröstvårtorna syns ändå. 🤪
Alla sportvarianter jag använder idag har frontknäppning. :) Tror inte de man drar över huvudet finns i min storlek dessa dagar.
Sjukt tight sitter de förstås, annars finns där ju ingen support, men "vanliga" gör å andra sidan inget alls. Då får man stå ut med att de skvalpar omkring OCH att det är obekvämt. :D Sportvarianterna gör i alla fall jobbet sas.
 
Frontknäppning på BH'ar tycker jag för övrigt är lite som skivat bröd - helt fantastiskt! Vad i allsin dar har vi knökat på med de där knäppningarna bakom ryggen i alla år för?! O_o
Gissar att det beror på att ryggknäppning gör att det är relativt lätt att välja hur tight man vill knäppa den.
Har begränsad erfarenhet eftersom jag inte har så många frontknäppta, men är det lätt att justera "tightness" på dem? :)
 
Gissar att det beror på att ryggknäppning gör att det är relativt lätt att välja hur tight man vill knäppa den.
Har begränsad erfarenhet eftersom jag inte har så många frontknäppta, men är det lätt att justera "tightness" på dem? :)
Det tänkte jag inte ens på, jag har bara en tightness på mina och den är TIGHT! Annars funkar det inte för mig, jag vill inte att mina bröst ska röra sig alls, helst. :D Men det finns flera modeller som i sin tur har justerbara typ kardborreband i ryggen som verkar lätta att ordna med i efterhand. Jag är jättesugen på att prova en men just nu ligger det inte i prio i ekonomin. De ser hemskt smidiga ut dock! Jag ska se om jag kan hitta ett exempel.
 
Använde i ungdomen fel storlek på både kupa och i synnerhet omkrets. Hade fått för mig att 75 var nån storlek "alla" har. Fick sen hjälp i en riktig affär och rätt storlek, dvs mindre. Efter denna insats har jag mycket sällan problem med illasittande bh:ar.
Tror inte det fanns mindre än 75B när jag var ung. I alla fall inte tillgängligt för alla i vanliga butiker på stan (på den tiden det var enda sättet någon handlade på). Väldig skillnad när smalare omkrets blev vanligt i sortimentet och jag insåg att 70C var mer lämpligt och första gången upplevde att en BH höll i brösten.

Bygelns införande var också revolutionerande för mig. Att bhn går runt hela basen på bröstet istället för att sätta sig över nederkanten. Så mycket bekvämare och sitter dessutom bättre på plats.
 
Jag har typ inga bröst sen sista barnet. Men är sällan utan bh faktiskt. Nu när jag läser tråden blir jag lite förvånad över att jag inte är ensam med trubbel som axelband som glider eller trycker till exempel...
Jag har B kupor och det är så pass luft i dom att större kupor verkar märkligt. Axelband har alltid glidit och jag har nog bara tänkt att jag är lite konstig. Har gärna sportbh på vintern när man har mycket kläder.
Bröstvårtor syns ju mer med små tuttar än sånna som hänger lite tänker jag. Mina står ju rakt ut liksom. Inget trubbel innan barnen men nu är de ju framträdande på ett helt annat vis... Och det känns obekvämt och jag gillar inte hur det ser ut alls...
Sen vill jag att brösten ska komma längre än magen... Därav bygelbh med vaddering om jag ska ha nåt tajt på...

Har du provat någon modell där en kan knäppa ihop axelbanden bak? Eller framknäppt med brottarrygg?

Sjukt irriterande med kasande axelband 🤬
 
Är det ingen mer som inte klarar av sport-bh? 😅 Jag har problem med axlarna så att trä något så tajt över huvudet är bara att glömma. Plus att de antingen sitter sjukt tajt eller så gör de ingen nytta alls. Plus att bröstvårtorna syns ändå. 🤪
Jag kliver alltid i mina och trär dom på mig nerifrån, började så någon gång i tidiga tonåren och det har hängt kvar. Men sen har jag några med knäppning med.
 
Jag kliver alltid i mina och trär dom på mig nerifrån, började så någon gång i tidiga tonåren och det har hängt kvar. Men sen har jag några med knäppning med.
Det har jag aldrig ens tänkt på att man kan göra! Vilken snilleblixt! Fast jag skulle nog inte få dem över röven.
 
Det har jag aldrig ens tänkt på att man kan göra! Vilken snilleblixt! Fast jag skulle nog inte få dem över röven.
Jag får mina 75 sporttoppar över min 104 cm rumpa så det brukar finnas en del stretch i dom och min rumpa består av mesta dels formbart material så att säga.
 
De har en del andra modeller i stora storlekar också om du inte gillar just den modellen.
Det verkar väl mer vara vara så att du inte vill ha en sport-Bh isf om det är ”ett fängelse”?
Då får du gärna länka till något sportopsaktigt i 110 D. Med fängelse menar jag ett tyg som är i det närmaste stenhårt med kraftiga sömmar. Och det behöver det väl vara. Det ska ju forma boobsen till spetsar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp