Bikini där rumpan syns?

Detta mode med att man ska visa hela rumpan vad är det för något? Det måste vara det fulaste på länge? Vad tycker ni om strong bikini?

jag tycker de är hemska, jag vill inte se andras rumpor och jag vill inte visa min egen.

Alla får ha på sig det de vill ha enligt min åsikt. Det finns garanterat de som anser att mitt sätt att klä mig är horribelt och jag kunde inte bry mig mindre.

Sedan tycker jag som @MJLee att man kan vara lite mer täckt i affärer, av hygienskäl.
 
Jag maste fraga ... pratar ni om thong bikini eller en gammaldags vanlig string bikini?
Inte for att det gor nagon skillnad pa badstranden ... daremot vill jag inte se (och slipper har i USA :p) varken man utan nagot pa overkroppen eller en bikini i butiker.
 
Kan inte låta bli att associera till den motsatta diskussionen. Folk har verkligen åsikter om varenda liten grej... Rumpan ute till allmän beskådan eller kroppen täckt - det är fanemej fel vad man än gör som kvinna.


https://www.expressen.se/kvallspost...4V0aZihcsLcZRWCtdmaUUsWvw9WfiTKyAeOkkYvudT-yc

"I ett inlägg på Facebook hängdes en kvinna i burkini och hennes man ut på bild när de badade i Sverige.
Kommentarerna om ”tält”, ”häxa” och ”IS” fick Zainab Zarakit, 23, att reagera.
– Ska man stötta kvinnor ska man stötta alla kvinnor, även täckta, annars är det hyckleri. Hur befriar du mig genom att kalla mig häxa?"


1593976886551.png
 
Senast ändrad:
Jag maste fraga ... pratar ni om thong bikini eller en gammaldags vanlig string bikini?
Inte for att det gor nagon skillnad pa badstranden ... daremot vill jag inte se (och slipper har i USA :p) varken man utan nagot pa overkroppen eller en bikini i butiker.
En 90-tals string var det väldigt länge sedan jag såg. Men de senaste åren och särskilt i år har det blivit väldigt populärt med Brazilian cut på bikinitrosorna. Vissa ser lite ut som att de stoppat in en vanlig trosa mellan skinkorna. Så de visar lite mindre än de traditionella stringisarna. Jag tycker det är klädsamt på vissa och konstaterar att de sitter på väldigt många olika sorters rumpor.
 
Jag blev snarare mest nostalgisk att se stringbikinis på stranden häromdagen! Påminde mig om tiden runt millennieskiftet då jag hade stringtrosor för jämnan. Nej, jag hade inte stringbikini på den tiden, det hade jag aldrig vågat...
 
En vän till mig hade string på stranden tills det kom klagomål och han blev beordrad att ha boxerbadbyxor. Det är en tillgänglighetsanpassad strand som sköts av kommunen och han blev tillsagd att det inte var tillåtet med string på herrar där.

Jag kan ju faktiskt känna som fler här - om det nu är så störigt med en blottad (herr eller dam)rumpa ute på solning så måste man ju faktiskt inte stirra just där. Han hade ju alltså badbyxor, men små och tajta. Det var inte så att han gick näck.

Det är skillnad om vi pratar om att besöka butiker, eller gå runt i stan. Men på stranden...?
 
En vän till mig hade string på stranden tills det kom klagomål och han blev beordrad att ha boxerbadbyxor. Det är en tillgänglighetsanpassad strand som sköts av kommunen och han blev tillsagd att det inte var tillåtet med string på herrar där.

Så inte att det inte var tillåtet med string öht, utan det var inte tillåtet med string på herrar?
På en strand som sköts av kommunen?
Känner bara: :banghead::banghead::banghead:
 
Jag skulle aldrig ha string själv och tycker inte man behöver visa skinkorna vare sig i bikini eller shorts. Men alla gör väl som de vill ändå. På stranden i alla fall.
Ska skinkorna visas kan man lika gärna vara helt naken på nudiststrand, tänker jag.
 
Äh låt folk ha på sig vad de vill säger jag.

Det enda undantaget är när ngn har (oftast) baddräkt eller bikinitrosa där ena delen har glidit in mellan skinkorna medan andra delen sitter som den ska på skinkan.
Jag menar den energi som krävs av mig för att jag inte ska springa fram och rätta till... 🤯🤯🤣🤣🤣

Känner man inte att det inte är jämt??
🙈
 
Kan inte låta bli att associera till den motsatta diskussionen. Folk har verkligen åsikter om varenda liten grej... Rumpan ute till allmän beskådan eller kroppen täckt - det är fanemej fel vad man än gör som kvinna.


https://www.expressen.se/kvallspost...4V0aZihcsLcZRWCtdmaUUsWvw9WfiTKyAeOkkYvudT-yc

"I ett inlägg på Facebook hängdes en kvinna i burkini och hennes man ut på bild när de badade i Sverige.
Kommentarerna om ”tält”, ”häxa” och ”IS” fick Zainab Zarakit, 23, att reagera.
– Ska man stötta kvinnor ska man stötta alla kvinnor, även täckta, annars är det hyckleri. Hur befriar du mig genom att kalla mig häxa?"


Visa bifogad fil 53788
Tänker likadant. Och oavsett klädmängd så ska man dessutom kombinera bikinin med en lagom snygg kropp som är lagom stor, inte har för mycket muskler men inte ser otränad ut osv i all oändlighet.

Åt helvete med allt känner jag bara. Kan vi inte få vara bara människor?
 
Tänker likadant. Och oavsett klädmängd så ska man dessutom kombinera bikinin med en lagom snygg kropp som är lagom stor, inte har för mycket muskler men inte ser otränad ut osv i all oändlighet.

Åt helvete med allt känner jag bara. Kan vi inte få vara bara människor?

Exakt! Ha dom kläderna du mår bra i, var som du är, älska vem du vill,och lev det liv du vill leva.
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
683
Senast: _Elly_
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 994
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp