Bikini där rumpan syns?

:bow:
Tusen tack för att du skrev detta! Jag går också omkring orakad men skäms nog tyvärr för mycket för att ha ärmlöst eller korta byxor :( Jag tycker inte att det ser dumt ut, men folk tål ju uppenbarligen ibland inte hår på "fel" ställen.
Folk som inte tål hår kan gott skaffa sig ett liv.
Rekommenderar att trotsa skammen och gå ut med håret synligt ändå. Det är svårt till en början, men man vänjer sig.
Jag brukade förr raka benen i början på sommaren, sen blev jag lat och det fick växa ut bit för bit medan jag gick barbent. Var rätt smidigt som invänjning. Numera går jag glatt runt hur hårig jag vill eller hur rakad jag vill alldeles oavsett vad jag känner för och känner mig helt och hållet trygg i det, folk som har åsikter kan få ha det, jag skiter i vilket. Och då är jag inte den som har lite ljust fjun heller om vi säger så.

Det är en process helt enkelt. En ibland jobbig sådan men en som måste börja nånstans om man ska kunna komma framåt.
 
Att inte minst sociala media idag överöses av putande, runda kvinnostjärtar i string har ju inte ett skvatt med bekvämlighet att göra. Exponerade putande stjärtar är en stark sexuell signal, oavsett vad folk vill få det till. Kvinnors sexuella tillgänglighet säljer, ger bekräftelse och många många likes. Instagram, inte minst, är ett hav av dessa stjärtar med string. Vill man visa en fin vy, en utsikt, you name it - dit med en rund stjärt i string i förgrunden. Kvinnan ska dessutom helst svanka så stjärten riktigt trycks fram.

Trodde någon verkligen nåt annat?

Mvh Otherside, less.
 
Jag bryr mig inte det minsta om vad andra har på sig på stranden.
Däremot tycker jag det är svårt att hitta en bikiniunderdel som täcker rumpan nu när det är trendigt med sån där halvtäckande.
Jag trivs inte med sån, gillar inte string och tycker det är obekvämt ;)

I övrigt hade min största önskan varit att hitta en plats att bada naken utan gubbar som går runt och glor... :yuck:

Det finns på många ställen tycker jag? Hunkemöller har, Stadium hade när jag var där sist, sök på high waisted / bikini shorts eller något sådant så kommer det upp många. :)
 
Det finns på många ställen tycker jag? Hunkemöller har, Stadium hade när jag var där sist, sök på high waisted / bikini shorts eller något sådant så kommer det upp många. :)

Ska kolla! Men jag tycker de flesta benämns halvtäckande :) Men jag har säkert missat massor :) Tack för tips!


Tack! Skal kolla! :)
 
Ska kolla! Men jag tycker de flesta benämns halvtäckande :) Men jag har säkert missat massor :) Tack för tips!



Tack! Skal kolla! :)
Jag har fått upp reklam här på buke med jättefina bikinis under ett par veckor nu. Nu undviker jag att klicka på reklam så inte kollat närmre men kan återkomma med butiksnamn när jag får upp den igen.
 
Inför en bad-dejt snackade jag och killen innan om att det kändes lite konstigt att träffas i badkläder på första dejten, och jag sa "Jag får varna för att jag har väldigt håriga ben... " sen lade jag till "...men det kanske du också har" och då kändes det så mycket bättre, jag tog med det tillägget udden av min skamkänsla och kunde se absurditeten i att just jag ska behöva ursäkta min hårighet.
Önskar att vi kunde bli lite fler som orkar stå emot.
Som kille som rakar armhålorna ska jag börja tänka likadant. Visar inte armhålorna så mycket i vardagen men är alltid beredd på blickar och kommentarer när jag gör det, även om det är tjejer i sällskapet som är rakade på hela kroppen. Suck.
 
Känner igen mig i den känslan av skam och att sticka ut, men när den dyker upp brukar jag tänks att jag sticker egentligen inte ut, jag är ju ungefär lika hårig som hälften av de människor jag möter. Det är en sån jättejättekonstig grej att förväntas raka bort kroppsbehåring enbart baserat på ens kön.

Inför en bad-dejt snackade jag och killen innan om att det kändes lite konstigt att träffas i badkläder på första dejten, och jag sa "Jag får varna för att jag har väldigt håriga ben... " sen lade jag till "...men det kanske du också har" och då kändes det så mycket bättre, jag tog med det tillägget udden av min skamkänsla och kunde se absurditeten i att just jag ska behöva ursäkta min hårighet.
Önskar att vi kunde bli lite fler som orkar stå emot.
Det är så jäkla konstigt att det är ett politiskt ställningstagande att inte raka sig. Att det är något man förväntas tala om inför sex, som att det är en kink att ha kvar sin kroppsbehåring.

Blir både provocerad och trött av uttalanden som här i tråden om att armhålor med hår är ovårdade och ofräsha. Checka av ert privilegie för fan!

Om folk vill ansa/raka/fläta/färga/frissera sig själva, gör det för allt i världen. Precis som att det borde vara fritt fram att visa skinkorna/tuttarna/ärren/bristningarna, eller för all del dölja så mycket hud som helst.

Varför är det så jävla viktigt att bry sig om och bedömma andras kroppar?!
 
Att inte minst sociala media idag överöses av putande, runda kvinnostjärtar i string har ju inte ett skvatt med bekvämlighet att göra. Exponerade putande stjärtar är en stark sexuell signal, oavsett vad folk vill få det till. Kvinnors sexuella tillgänglighet säljer, ger bekräftelse och många många likes. Instagram, inte minst, är ett hav av dessa stjärtar med string. Vill man visa en fin vy, en utsikt, you name it - dit med en rund stjärt i string i förgrunden. Kvinnan ska dessutom helst svanka så stjärten riktigt trycks fram.

Trodde någon verkligen nåt annat?

Mvh Otherside, less.
Vi verkar vara på helt olika platser då jag inte sett en enda rund stjärt i string på något socialt media 👀
 
Vi verkar vara på helt olika platser då jag inte sett en enda rund stjärt i string på något socialt media 👀
Allvarligt?!? Då är vi helt klart i olika universum på sociala media. Kanske för att jag har en dotter (20) som också lever i en lite annan värld och som gärna visar mig den världen - tack och lov för att just visa på hur det ser ut just nu. Influencervärlden har ett enormt inflytande på unga tjejer/kvinnor och där flödar stjärtbilderna. Jag skulle säga att där finns få instagramkonton med unga kvinnliga influencers som inte visar x antal putande runda rumpor i string. Det är lika nödvändigt som syre, typ. (Och en av anledningarna till alla dessa tjejer som reser till sydligare land för att göra en full brazilian butt lift med stjärtimplantat - och ibland avlider under proceduren...) .
Tips: www.bloggbevakning.se/2019/07/28/rovarsommar
 
Allvarligt?!? Då är vi helt klart i olika universum på sociala media. Kanske för att jag har en dotter (20) som också lever i en lite annan värld och som gärna visar mig den världen - tack och lov för att just visa på hur det ser ut just nu. Influencervärlden har ett enormt inflytande på unga tjejer/kvinnor och där flödar stjärtbilderna. Jag skulle säga att där finns få instagramkonton med unga kvinnliga influencers som inte visar x antal putande runda rumpor i string. Det är lika nödvändigt som syre, typ. (Och en av anledningarna till alla dessa tjejer som reser till sydligare land för att göra en full brazilian butt lift med stjärtimplantat - och ibland avlider under proceduren...) .
Nej har aldrig sett det. Men tänker om du nu stör dig så mycket varför kollar du på dessa bilder?
 
Nej har aldrig sett det. Men tänker om du nu stör dig så mycket varför kollar du på dessa bilder?
Jag undviker dem. Men det är svårt att undgå helt. Dessutom var ursprungsfrågan i tråden en undran kring alla dessa bikinirumpor i string. (Gärna indragna så långt i skåran det bara går - min egen anm.) Och jag tycker det är lite märkligt att man i så stor utsträckning vill förneka att det rör sig om en kraftig sexuell signal, med allt vad det innebär. Inte minst när mycket unga tjejer, knappt tonåringar, annammat modet utan att alltid riktigt förstå den. Man vill också gärna mena, att vi behöver avsexualisera våra kroppar och bara se dem som "hud" - något jag själv tycker är både orimligt, omöjligt och inte ens önskvärt. Vi ÄR sexuella varelser och det är härligt och fantastiskt, men när kvinnor hela tiden använder (i det här fallet stjärten) sina sexuella signaler för att vinna likes och bekräftelse via bilder på sociala media och samtidigt inte låtsas om baktanken ... då tycker jag det är lite trist. Och tyvärr alltför typiskt.
 
Är det? Kan man väl göra ändå? Jag har inga barn och följer inga ”influensers” känns som slöseri med tid.

Det är väl bra att ha lite pejl på sin omvärld. Sedan behöver man ju inte lägga så mycket energi på det (håller dock med @VLMF om att jag hade velat ha koll och kunnat diskutera trender etc om jag haft barn i influensornas målgrupp).
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
681
Senast: _Elly_
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 988
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 038
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp