Bikini där rumpan syns?

Smidigt, tänker jag! Då blir ju rumpan brun också och behöver inte se ut som en vit lysande måne på sommaren.

Jag använder vanlig bikini man drar in den i rumpan när jag solar :D Har tidigare haft några bikinis som är någon halv-variant, halv-string typ? Sjukt snyggt och jag har dessutom världens bästa häck så why not.
 
Äh låt folk ha på sig vad de vill säger jag.

Det enda undantaget är när ngn har (oftast) baddräkt eller bikinitrosa där ena delen har glidit in mellan skinkorna medan andra delen sitter som den ska på skinkan.
Jag menar den energi som krävs av mig för att jag inte ska springa fram och rätta till... 🤯🤯🤣🤣🤣

Känner man inte att det inte är jämt??
🙈

String överlag löser det problemet! Har alltid stringtrosor eftersom de helt enkelt är de enda trosorna som sitter där de ska. Springer i dem, gymmar i dem osv. Rekommenderar dock inte att springa ett helt marathon i bomulls-string det var ett misstag. Fick typ operera bort dem ur huden efteråt...
 
Absolut. Ett undantag dock; i affärer, särskilt livsmedelsaffärer ska man ha på sig något på överkroppen (män) och det inkluderar inte ett ärmlöst linne (eller bikinitopp) på sommaren när det är varmt och folk svettas. Eftersom jag är kort ser jag också gärna att folk inte har på sig ärmlöst linne i lokaltrafiken om det är trångt eftersom det just när det gäller män som är längre och inte rakar sig under armarna, min näsa är precis i linje med deras svettiga armhålor.
Fast, inte rakar sig? En armhåla svettas alldeles oavsett. Känns jäkligt onödigt att fortsätta sprida den här myten om att en orakad armhåla är ofräsch.
Mvh knallar runt ärmlöst, orakad och slipper svett med hjälp av deo

Smidigt, tänker jag! Då blir ju rumpan brun också och behöver inte se ut som en vit lysande måne på sommaren.

Jag använder vanlig bikini man drar in den i rumpan när jag solar :D Har tidigare haft några bikinis som är någon halv-variant, halv-string typ? Sjukt snyggt och jag har dessutom världens bästa häck så why not.
Alltså jag fick en inre bild av hur röven bara "schlurp!" som om den drog in bikinin som Lufsen drar in spaghetti :laugh:
 
Fast, inte rakar sig? En armhåla svettas alldeles oavsett. Känns jäkligt onödigt att fortsätta sprida den här myten om att en orakad armhåla är ofräsch.
Mvh knallar runt ärmlöst, orakad och slipper svett med hjälp av deo
:bow:
Tusen tack för att du skrev detta! Jag går också omkring orakad men skäms nog tyvärr för mycket för att ha ärmlöst eller korta byxor :( Jag tycker inte att det ser dumt ut, men folk tål ju uppenbarligen ibland inte hår på "fel" ställen.
 
Så inte att det inte var tillåtet med string öht, utan det var inte tillåtet med string på herrar?
På en strand som sköts av kommunen?
Känner bara: :banghead::banghead::banghead:


Jag gissar att det helt enkelt inte varit nån som klagat på damer med string, det är mer accepterat. Däremot om det kom en stabil tant i övre viktklassen med rumpan ute så hade väl folk gått och gnällt och så hade hon blivit tillsagd.

DET är ju också ett återkommande kroppskamtema. Unga tjejer med upptränad bakdel får visa den, men en hängröv med bristningar ska du skämmas för och ha vett att täcka ordentligt. Oavsett om du tycker om att sola skinkorna eller inte.

Chilla lite med kroppar tänker jag bara. Du måste inte älska alla, men var vänlig och generös när du sitter och bedömer andras.
 
Smidigt, tänker jag! Då blir ju rumpan brun också och behöver inte se ut som en vit lysande måne på sommaren.

Jag har boxershort och stadig bikini-bh för att jag ofta springer runt och gör en massa saker, ofta på båtar och sådant. Så jag vill att allt ska sitta still - men JA det betyder kritvita hudshorts i slutet av sommaren.

En gång åkte jag till närmsta nakenbad och tänkte ligga och pressa bort en del av det vita. Brände sönder skinkorna helt och fick en illröd rumpa istället. Det tog flera dar innan jag kunde sitta bekvämt igen.
 
Jag har boxershort och stadig bikini-bh för att jag ofta springer runt och gör en massa saker, ofta på båtar och sådant. Så jag vill att allt ska sitta still - men JA det betyder kritvita hudshorts i slutet av sommaren.

En gång åkte jag till närmsta nakenbad och tänkte ligga och pressa bort en del av det vita. Brände sönder skinkorna helt och fick en illröd rumpa istället. Det tog flera dar innan jag kunde sitta bekvämt igen.

Boxer sitter också bra. Fick köpa ett par första gången nere på Bali då vågorna och strömmarna hade en tendens att dra av bikinin om den inte satt fast ordentligt..

I trosväg funkar boxer också okej, men i träningssammanhang (samt varma sommardagar) har string också den eminenta funktionen att de tar hand om svett mellan skinkorna :D :up: Så en håller sig torrare.
 
String överlag löser det problemet! Har alltid stringtrosor eftersom de helt enkelt är de enda trosorna som sitter där de ska. Springer i dem, gymmar i dem osv. Rekommenderar dock inte att springa ett helt marathon i bomulls-string det var ett misstag. Fick typ operera bort dem ur huden efteråt...
Rekommenderar inte heller barbackaritt i spetsstring :arghh:
 
Man skulle ju tro det! Men uppenbarligen är det inte så i dagens samhälle, därav mina citattecken runt ordet fel. Bara skammen jag känner om jag går ut på stan i linne och shorts talar ju rätt tydligt om att det inte fungerar så.

Nja, skammen ser jag som något personligt, det ligger ju inte hos samhället. Värderingarna däremot. Tycker det är en jättebra markering att visa att alla inte är lika.

Jag lever inte som jag lär i det här fallet.
 
Nja, skammen ser jag som något personligt, det ligger ju inte hos samhället. Värderingarna däremot. Tycker det är en jättebra markering att visa att alla inte är lika.

Jag lever inte som jag lär i det här fallet.
Jag tänker att skammen kommer från någonstans. Jag menar, jag har lärt mig det, jag föddes ju inte med det ;)
 
Man skulle ju tro det! Men uppenbarligen är det inte så i dagens samhälle, därav mina citattecken runt ordet fel. Bara skammen jag känner om jag går ut på stan i linne och shorts talar ju rätt tydligt om att det inte fungerar så.
Känner igen mig i den känslan av skam och att sticka ut, men när den dyker upp brukar jag tänks att jag sticker egentligen inte ut, jag är ju ungefär lika hårig som hälften av de människor jag möter. Det är en sån jättejättekonstig grej att förväntas raka bort kroppsbehåring enbart baserat på ens kön.

Inför en bad-dejt snackade jag och killen innan om att det kändes lite konstigt att träffas i badkläder på första dejten, och jag sa "Jag får varna för att jag har väldigt håriga ben... " sen lade jag till "...men det kanske du också har" och då kändes det så mycket bättre, jag tog med det tillägget udden av min skamkänsla och kunde se absurditeten i att just jag ska behöva ursäkta min hårighet.
Önskar att vi kunde bli lite fler som orkar stå emot.
 
Jag bryr mig inte det minsta om vad andra har på sig på stranden.
Däremot tycker jag det är svårt att hitta en bikiniunderdel som täcker rumpan nu när det är trendigt med sån där halvtäckande.
Jag trivs inte med sån, gillar inte string och tycker det är obekvämt ;)

I övrigt hade min största önskan varit att hitta en plats att bada naken utan gubbar som går runt och glor... :yuck:
 
FB_IMG_1594029303080.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
683
Senast: _Elly_
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 994
Senast: Badger
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp