Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappa-upp-i-dagen02_zps43d9ddbd.jpg

Två veckor har Egil varit hemma hos oss nu, det är nästan läskigt hur man tycker de växer med bara dagars mellanrum. Han börjar bli ståtlig nu och på den här bilden är han otroligt lik sin vackra far!
Vilken snygging :love:
 
Baloo var hos veterinären igår, jag kände mig som elakaste matten någonsin!
Han blir jätteåksjuk av att åka bil så det var bara och gå två kilometer dit ;) (han väger några kilon..puh!). Men när man går så gungar även buren...då kan man må lite illa...

10702023_10152849085270972_3793480643522287121_n.jpg


Lugnande är bra grejer! Man blir liksom lite avslappnad då...

64754_10152849186685972_5654493217838261261_n.jpg


Det var jättehemskt! Jag fick vara där i nästan två timmar och ta hand om honom, han var så stressad över hela situationen så veterinären frågade om det var okej (jag var där 8 på morgonen). Självklart!! Det tog nästan en halvtimme innan han fick effekt av lugnande, när han var sövd så kunde jag gå hem med gott samvete. Visserligen rann tårarna på mig, min älskade lilla katt... Det blev i alla fall bestämt att de sista 8 tänderna ska dras ut så nu måste stackarn utsättas för en längre bilresa. USCH!
 
Baloo var hos veterinären igår, jag kände mig som elakaste matten någonsin!
Han blir jätteåksjuk av att åka bil så det var bara och gå två kilometer dit ;) (han väger några kilon..puh!). Men när man går så gungar även buren...då kan man må lite illa...

10702023_10152849085270972_3793480643522287121_n.jpg


Lugnande är bra grejer! Man blir liksom lite avslappnad då...

64754_10152849186685972_5654493217838261261_n.jpg


Det var jättehemskt! Jag fick vara där i nästan två timmar och ta hand om honom, han var så stressad över hela situationen så veterinären frågade om det var okej (jag var där 8 på morgonen). Självklart!! Det tog nästan en halvtimme innan han fick effekt av lugnande, när han var sövd så kunde jag gå hem med gott samvete. Visserligen rann tårarna på mig, min älskade lilla katt... Det blev i alla fall bestämt att de sista 8 tänderna ska dras ut så nu måste stackarn utsättas för en längre bilresa. USCH!
Stackaren :(
 
Baloo hälsar och tackar för sympatier :). Fyyy vad ynklig han var igår! Dessutom spydde han som en galning av lugnande och han skulle ju prompt vara i min famn större delen av tiden så...hem och boka tid i tvättstugan. På den sista bilden stod jag nån meter bort, han jamade tyst tyst efter mig. Trodde hjärtat skulle gå sönder på mig! :cry:
Vi kom hem sent på eftermiddagen och han blev aldrig riktigt pigg förrän idag. Men nu är det bus under tassarna igen!
 
Här kommer en bild på konvalecenten och husets diva -
För en månad sedan blev han påkörd och bröt lårbenet på två ställen. Två veckor senare visar det sig att frakturen gått upp. Ny operation nu med transfix på utsidan. Stygnen tagna idag. Transfixen kvar i fyra veckor till - sen är han som ny


10725183_331779127002147_992570087_n.jpg
 
Här kommer en bild på konvalecenten och husets diva -
För en månad sedan blev han påkörd och bröt lårbenet på två ställen. Två veckor senare visar det sig att frakturen gått upp. Ny operation nu med transfix på utsidan. Stygnen tagna idag. Transfixen kvar i fyra veckor till - sen är han som ny


10725183_331779127002147_992570087_n.jpg

Åh gosmagen! :love:
 
Här kommer en bild på konvalecenten och husets diva -
För en månad sedan blev han påkörd och bröt lårbenet på två ställen. Två veckor senare visar det sig att frakturen gått upp. Ny operation nu med transfix på utsidan. Stygnen tagna idag. Transfixen kvar i fyra veckor till - sen är han som ny


10725183_331779127002147_992570087_n.jpg
Hur tar han konvalescensen? Han får väl sitta i bur hela tiden om jag förstått det rätt? Hoppas att allt läker ihop som det ska nu så han piggar på sig fort!
 
Hur tar han konvalescensen? Han får väl sitta i bur hela tiden om jag förstått det rätt? Hoppas att allt läker ihop som det ska nu så han piggar på sig fort!

Han tar det riktigt bra - ingen annan av mina katter hade klarat det rent mentalt. Han kommer ut ett par gånger om dagen och ska ta en lugn promenad, det har funkat hittills, men nu är han såpass pigg att jag kommer att ha sele på honom när vi går omkring. Han sitter precis invid balkongdörren och gillar när den är öppen så han kan titta ut. När vi till exempel tittar på TV får han ligga med oss i TV soffan. Positionen på bilden är väldigt mycket han - soffpotatis :love:
 
Idag har Egil varit ute på sin första riktiga koppelpromenad med husse och matte. Jättespännande var det,
framförallt att jaga löv och blåsigt gräs. Emellanåt var det rätt skönt att kunna hoppa upp och vila lite hos
husse, eftersom matte var för upptagen med kameran ;)

egil-ute01_zpseb3d321f.jpg


Egil-ute02_zpsa714a2ec.jpg

Egil-ute03_zpsbf17d9da.jpg

Egil-ute05_zpsedb955af.jpg
 
På tal om höstlöv. Mina får busfnatt när jag fått in något löv med skorna, men eftersom jag gissar på att de kan vara giftiga tar jag bort dem. Någon som har förslag på ogiftiga löv som man istället kan plocka med sig in och förgylla katternas vardag med? :D Gissar att kanske fruktträdslöv inte är giftiga?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
913
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 171
· Visningar
43 458
Senast: Soffan74
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 878
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp