Bilder från systemkameror här tack!

Sv: Bilder från systemkameror här tack!

Jag har iofs ner till 16mm, men jag tycker det är kul att fota exempelvis växter på 16mm och gå så nära att de nästan nuddar linsen. Blir lite kul med sådan vidvinkel :)

*knapplån*

Ni som fotograferar mer avancerat, utöver amatörbilder. Man får ju oftast med ett 18-55 mm objektiv, vad använder ni det till? Jag kommer absolut inte fram till någon användning för den.

Har använt mitt ett par gånger inomhus där avståndet varit för kort för zoomobjektiven, och sen till landskapsbilder. I övrigt sitter bara zoom på min kamera.

det är ett bra allroundobjektiv, dock är de objektiven som följer med knappast något att hänga i granen om man jämför mot canon och nikons egna 18/17-55 IS/VR /2.8

Ja, jag fotade med den inomhus, som du skriver - när det blev för nära. Men det gör jag inte ofta. Ljuskänsligt är det inte heller.

Använder mest mitt 50 mm och telezoom. Den här känns lite onödig. telezoomen funkar bra till landskapsbilder också.
Får väl knappast ut mycket av att sälja det, alla har ju sånna. :p

mer som normalzoom, oftast är de ju anpassade för aps-c kameror, hade de varit för fullformat hade jag iaf kallat dem för vidvinkel. iaf tex tamron 16-50 eller sigma 15-30.

sigma 15-30 3.5-4.5 var utmärkt. skarpt som fan men led av enorma problem vid motljussituationer. fokuserade snabbt och rätt.
tamron 16-50/2.8 är mycket rekommenderat av de flesta, men inte riktigt lika skarpt som sigmas 18-50/2.8. båda ligger på runt 4000kr

vad har du för kamerahus? dock är 16-50 och 18-50 nog mer att klassa som normalzoomar än vidvinklar.

nuförtiden kommer väl folk arekkomendera dig att köpa sigma 10-20, oskarpt och ovärt objektiv.

Jag har en vidvinkelzoom som jag gillar:
Tokina 12-24 f4.

Hur gick det idag?

Jag fick kanonfina bilder på hopptävlingen jag var på idag. För trött för att lägga ut några ikväll dock, så det får jag återkomma med. :)

Kan ju bero på belysningen i ridhuset också men annars blir bilderna alldeles utmärkta ljusmässigt med den kameran och det standardobjektivet.

Vi har iof ny belysning i vårt ridhus så det är riktigt ljust men problemet är i mitt fall inte ljuset utan att jag inte kan kameran ordentligt än (och illvilliga motiv som stannar på hinder istället för att hoppa:mad:)

I Las Vegas så låste jag definitivt fokus på hindret och väntade tills hästen kom och sen knäppte jag av. Kanske därför det blev skit. Ska prova att följa hästen imorgon. Rapporterar imorgon kväll om det hjälpte.

Väntar med spänning på resultatet...

Klubbtävling på söndag (inomhus)
& bästisens bröllop om ett par veckor...

system005.jpg

Den sista är fotad i ett helt nedsläckt ridhus.

Måste bara fråga vart denna bilden är tagen? och vad hästen heter??

nu skäms jag, :o jag insåg just att jag skrivit fel beteckningar på tamronobjektivet, det är 17-50 inte 16-50 :o

kl.

Jag har precis köpt ett begagnat (billigt 500kr) telezoomobjektiv 100-200mm för att testa och oj vilken skillnad det blev jämfört med mitt vanliga 18-50mm objektiv. :)

Kolla på de här bilderna från Haväng igår (OBS Inte mina hästar eller höglandsdjur)

IMG_0640.jpg

IMG_0613.jpg

IMG_0672.jpg

IMG_0601.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sett väldigt vackra foton på hundar i diverse trådar här på Hund.:love: Och jag kommer inte ens i närheten med att lyckas fota...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Red_Chili
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 906
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka