Bilder från träning och tävling

Sv: Bilder från träning och tävling

Ser ut som den lille!:)

Off topic:

Vilka var där och hur gick det för er då?
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ser härligt ut :love:

Men jag ser inte vem det är av dom, är det den store eller den lille av bröderna ?

Det är den lille :love:

Och när man väl kom ut i terrängen var det hur trevligt som helst. Och även efter terrängen och idag känns det lika härligt :love:

Är så otroligt nöjd med min lille plutt efter terrängrundan i Danmark
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ser ut som den lille!:)

Off topic:

Vilka var där och hur gick det för er då?

Det var en hel del Svenskar där.

Jag kan ju berätta hur det gick för mig i vart fall :D Han skötte sig väldigt bra eg hela tävlingen även om resultatet inte var som jag ville.

Bra dressyr som jag tyvärr inte fick betalt för, vilket nog ingen Svensk fick på denna tävling :eek:

Två ner i hoppningen vilket nog är rekord för honom :crazy: Vet faktiskt inte vad som hände!?? Han rev första hindret och det sista. En förklaring kan vara att det var rejält halt på hoppbanan och eftersom jag red så tidigt så hade jag inte broddat tillräckligt. Kändes helt ok när man gick faktiskt, men sedan såg jag inte en enda häst som inte halkade så något konstigt var det.

Terrängen var stooooor för en så orutinerad häst som min och jag gick den flera ggr för att övertala mig själv hur vi skulle hoppa vissa hinder. 2600m i Lätt klass var ju även det i det mastigaste laget för min lilla plutt.

Men efter en väldigt jobbig kväll/natt där jag var sjuk så var man ju sådär lagom glad. Men dagen slutade helt fantastiskt :bump:

Felfri med lite tidsfel!! Han var så otroligt duktig och jag blev så otroligt stolt över honom och det sätt han både galopperade och hoppade så att även idag känner jag lyckorus

Så summan var en jättebra tävling med ett stärkt självförtroende.

Jag slutade på 11 plats några placeringar utanför pris
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Allra bäst gick det för Anros dotter som vann en klass med Houdini. :bow: Grattis!

En annan svensk ponny blev placerad, en svensk placerad i lätt klass och Hanna blev placerad med Ragnar i debutant. 48 i dressyren, glatt överraskad över den domarens bedömnng. :D

Den 1* banan är svår.
En svensk vägrade ut sej, en annan bröt på samma hinder, Hanna fick ett stop där med Lady förövrigt fick även banbyggaren himself ett stopp där med Ocean. En maxad oxer som var över ett stort dike med landning på asfaltväg, såklart med grus men jag tror att ryttarna tvekade en aning. :) Westin var också med på 2 hästar i klassen.

Tilda nollade både hoppning och terräng men fick tidsfel i båda. :D Som Olgaklara skriver så var hoppbanan stenhård och såphal.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Tack! :bow:
Ja, det är en rolig häst, för det mesta....


Switch: Tack! :)
Ja, så var det. Har haft det på tungan hela tiden, jättefrustrerande.
 
Sv: Bilder från träning och tävling

kl

från senaste terrängträningen, 9 juni.

sa_terrng2.jpg


sa_terrng6.jpg


sa_terrng3.jpg


en liten film
vi hoppar en liten bana (trodde hästen skulle bli jättetrött, men det var jag som blev det :o)

red på vanligt tränsbett o det gick helt ok! :love:
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ok han ser inte så liten ut egentligen. :D
Vad gör Chippen och den stora av bröderna?
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ok han ser inte så liten ut egentligen. :D
Vad gör Chippen och den stora av bröderna?

Den store är i Helsingborg efter operation i ett bakben (lös bit) så hela detta året kommer att gå till att bli frisk igen.

Chippen kommer tyvärr nog bara att få finnas hos oss denna sommar då hans skada tyvärr har gått upp. Tråkigt på en så underbart fin häst.:(

Han står dock på behandling nu och sedan skall vi kolla upp honom igen efter betet. Vill ge honom sommaren i vart fall. Det svider i hjärtat att förlora en så fin häst.

Jo Lukas är liten :D, jämfört med de andra här hemma
 
Sv: Bilder från träning och tävling

Vilka härliga bilder!

Själv är jag ny i just detta forum men jag vågar mig på att lägga upp lite bilder ändå :D Det är ju jätteroligt att hoppa i terrängen! Dessa är från nu i helgen:





 
Sv: Bilder från träning och tävling

Ja, hon verkligen ÄLSKAR att hoppa terränghinder!! :bump: Det bästa hon vet, spelar ingen roll om det är vatten, grav, coffin, rullar, bildäck eller små hus, hon hoppar allt! :love:


 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 544
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 538
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp