Bukefalos 28 år!

Bilder....

Sv: Bilder....

Jaha haha:rofl: En av dem tre äger jag. Bålens Finbo heter han.

OH hart du Bålens??!!!

Hans förra ägare / tränare känner jag superväl, har tom ridit på Bålens!
han har väl inte fått det berömda Finbo humöret väl? det hade han iaf inte då...
Är han ridhäst nu?
Var en jäkla travare egentligen, men ägaren fick inte ur edet ur honom..
 
Sv: Bilder....

OH hart du Bålens??!!!

Hans förra ägare / tränare känner jag superväl, har tom ridit på Bålens!
han har väl inte fått det berömda Finbo humöret väl? det hade han iaf inte då...
Är han ridhäst nu?
Var en jäkla travare egentligen, men ägaren fick inte ur edet ur honom..

Jasså där ser man:D Det var ju roligt att veta..:)
Japp han går som ridhäst. Det gillar han, har även kört hnm flera ggr. Och det tycker han är jätteroligt. Har märkt det att han älskar att trava fort. Det är det roligaste han vet. Och vilken trav han har. En gång i hagen så bara flög han förbi mig. Hade jag haft pengar hade jag satt hnm i träning. Men en nackdel är att han stressa upp sig så förbannat:( Och sen blir han ju 8 år i år. Det är ju tuvär lite sent...
Vad menar du med edet??

Förresten vill du att jag slänger in en bild på hnm??;)
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder....

skrev fel , fick inte ur det ur honom, ska det stå
stressig var han inte då, men det liger i släkten, kan jag berätta.
fast finbo hästar brukar vara heeeelt cp, med några undantag, men han verkade inte vara sån.
ja en bild hade vart kul! han var lite av min favvis :love:
 
Sv: Bilder....

Jaha, okej. Då tro jag att jag fattar vad du menar. Jag är inte så insatt i trav riktigt ännu:p
Okej, har var förjävlig när jag köpte hnm som 5 åring. Stressade upp sig för minsta lilla. Kunde absolut inte vara själv.
han börja lugna ner sig. Han kan gå själv i hagen men att vara själv i stallet är fortfarande problem med. Han är även helt okej när man rider hnm ute i skogen. man kan galoppera en-två gånger utan att han därefter tippar fram och svettet bara rinner:p

Okej här kommer ngr bilder på hnm. Tagna i våras.
15728505.jpg

15728504.jpg


Sen måste du bara se denna på hnm. Han har nyss upptäckt att han är en pojk:idea::rofl:
16625073.jpg


Vill du ser mer bilder så kan du kika här inne;)
http://www.pixbox.se/alb452062
 
Sv: Bilder....

ja han är såå snygg:love: Jag ångrar verkligen inte att jag köpte hnm.
Men vet du ngt om hans uppväxt eller nåt??
Det hade varit roligt att veta:)
 
Sv: Bilder....

jo han är uppfödd på en gård här utanför Torsås.
Gubben som hade dem dog tror jag, så hästarna såldes.

ser på travsport att förra ägaren ff står som ägare.
Hur kom det sig att du köpte honom?

såg nu att ni har Kanditama också, haha, världen är liten!
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder....

Ja, det har jag sett i hans pass. Han funderat på att skriva ett brev till uppfödaren och fråga hur han var som liten, men har inte vågat:angel:
Jag praktiserade på Stall B.M.W. och det var då jag såg hnm första ggn. Jag kommer ihåg att jag tyckte att han var väldigt lång:p
En månad senare så får jag ett mail från dem där dem fråga ifall jag vill köpa hnm för femtusen. Vi åker dit och provrider och jag blev kär med en gång. Så vi köpte hnm 28 juli -05:p

Känner du Kanditama, (även kallad Kadde:angel:) oxå:eek:
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 679
Senast: verser
·
Hästvård Någon som vågar sig på en gissning vad det här är för något? Prover är inskickat, men jag är väldigt nyfiken innan svar kommer. Vita...
Svar
4
· Visningar
625
Senast: Eloise
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: Mirtai
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp