Bukefalos 28 år!

Bildtråd inredningskaos!

A15D29CA-854A-41B4-A828-1726094C459D.jpeg

Vardagsrum till höger! Kartonger som har rensats, bra jobbat Linda! Var ska dom ta vägen nu? Källaren kanske? Nää, det hade ju varit rimligt, dom kan väl stå nån månad till? En tygsax, och oklart träningsredskap mitt i rummet så jag inte tappar bort det mellan dom där 3 gångerna var 4-6 vecka jag tränar. Dammsugaren kan med fördel helt enkelt skuttas över, och en tre veckor gammal ölflaska som bara inte hamnat i sorteringen står till vänster.
 
389311BA-D481-4F98-937B-B7A251A17527.jpeg


Tittar vi åt andra hållet hittar vi fler kartonger! Fuck yeah! En till kaffekopp men den står ju på bordet i alla fall. Lite disk, bara för att 🥰 Vävstol med tillhörande varpfläta som väntat sen i somras. Ett täcke ligger kvar ✨tills vidare✨efter en tupplur.
 
322720F5-E991-45A6-A2B4-4265C8C2C52F.jpeg


Kronjuvelen! En trasig skrivare. En trasig iphone-laddsladd. Ett stickprojekt jag tänkte att jag skulle jobba på medan jag spelade datorspel eftersom att jag absolut har fem händer, tre ögon, och fyra hjärnhalvor. En liten burk teakbets som senast användes i köket. En till kaffekopp. 🥲
 
51A2BE3D-A9E4-4C31-B6A1-2E26FECAAFAA.jpeg


För en som lever på drickyoghurt och riskakor producerar jag imponerande mängder disk. Många, många, kaffekoppar. Fodertunnan står bäst mitt på golvet och inte i håligheten under diskbänken precis bakom den. Handlar uppenbarligen alldeles för lite på nätet för köksbordet är syns ju nästan. I hörnet: kartongåtervinning som ”bara ska gås med”. Till vänster: kökets gamla tapet som jag glömt riva. Fläckar på golvet: design. På riktigt. Tyvärr. Eller tur. Det jag försöker säga är att det inte är smuts. Kattsvans: troligen kränkt. Men ren.
Ej på bild: tre brödpåsar jag inte ✨kan✨ slänga för jag har slut på kompostpåsar och skalkarna är kvar.
 
870DD8D7-4D18-441E-A655-C9F069D08D96.jpeg

Sist men inte minst har vi sovrummet med syhörnan. Här förvaras även mjölkkartoner för kommande frösådder, lite importerade(alltså utan pant) ölburkar som väntar på att återvinnas nån gång detta årtusende, och en kartong med tapeter som jag inte vill sätta upp nånstans alls hemma. Lovar att symaskinen står där nånstans också.
 
9C332A5D-C9B2-4EB0-9A87-C63E97D9DCF5.jpeg


I andra änden har vi lite tapet som jag bara var tvungen att börja riva, finns inget bättre tillfälle än nu! Vem behöver tid och ork och en plan liksom? YOLO! På bordet som skymtar lajvar mina blommor den döende dandyn med tillhörande bladtapp. Förvarar lite rengöringssprej och blomnäring precis bredvid sängen, man vet aldrig när det behövs. Och så resterna efter den enda middagen jag orkade producera när jag kom hem efter 18 h på jobbet senast - en mjölkslatt och en pressbyrånmacka. Sänglampan står på golvet eftersom att det står sticklingar på nattduksbordet såklart. Duh.
 
C74B257D-B334-4A98-8857-CAAC253E6D71.jpeg


EN KAFFEKOPP! CHOCK! Tillsammans med mitt garn, några syböcker som har sällskap av två ”häx”böcker, och ett fyra år gammalt julkort på min döda katt. Och en kläd-tag från en tröja såklart :up:

Nej, man blir inte insläppt här utan tre dagars förvarning :p
 
Okej, ni får mitt välorganiserade skrivbord.Visa bifogad fil 82088

Du kan ju se skrivbords yta ... det ser riktigt valstadat ut.

Det har ar mitt arbetsrum. Jag har jobbat aldeles for mycket de sista manaderna ... och ovriga huset ar valstadat. ALLT hamnar har eller i garaget ... tills vidare.:cautious:
Har racker det med nagon dags forvarning innan man halsar pa ... jag kan stanga dorren till mitt "office" och mitt badrum (men det far ni inte nagon bild pa :p och ingen annan an vi i familjen behover nagonsin se elandet. Det ar dock monumentalt ... och enda chancen att jag kan halla resten av huset i hyffsat "gott skick".
IMG_2519.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 403
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp