Bukefalos 28 år!

Bildtråd inredningskaos!

Visa bifogad fil 82118
God morgon! Jag försökte stajla med lite färg idag. Funderar på att eventuellt flytta en av sandalerna mot mitten av rummet men vet inte om det blir fel med tanke på Feng shui och så.
Här är min sittmöbel!
20211221_092210.jpg

Jag sydde nytt överdrag till dynan för att få den snyggare. Det... syns bra :angel: Kaoset försvinner ibland, värst är det när temperaturen ute skiftar snabbt och jag vill ha alla hundkläder tillgängliga samtidigt... Sedan råkar min ena jacka och lite annat hamna där också... För det mesta har man dock lite plats att sitta på.
 
Jag försöker hålla de ytor som vi vistas på så "rena" som möjligt. Jag har dock vissa platser, där saker gärna samlas. Middagsbordet i vardagsrummet är en sån plats. Vi har byggnadsmaterial under trappen och sambon är hopplös på att lägga verktyg i hallen och på bron. Vi har ett förråd inne, där dumpas det mesta. Vår tvättstuga får man för närvarande klättra i, vi håller på att renovera och det saknas hyllor och krokar.

Men de flesta kaosytorna syns inte, jag kan stänga dörren till de rummen. Syns det inte så finns det inte och jag mår mycket bättre. :D
 
Jag försöker hålla de ytor som vi vistas på så "rena" som möjligt. Jag har dock vissa platser, där saker gärna samlas. Middagsbordet i vardagsrummet är en sån plats. Vi har byggnadsmaterial under trappen och sambon är hopplös på att lägga verktyg i hallen och på bron. Vi har ett förråd inne, där dumpas det mesta. Vår tvättstuga får man för närvarande klättra i, vi håller på att renovera och det saknas hyllor och krokar.

Men de flesta kaosytorna syns inte, jag kan stänga dörren till de rummen. Syns det inte så finns det inte och jag mår mycket bättre. :D

Känner igen det :D Svårare i en liten tvåa dock.. allt syns liksom :laugh: Men orkar jag inte vika tvätt utan det ligger kvar i sina blå påsar så ställer jag dem definitivt i sovrummet på andra sidan sängen tills jag orkar vika det.
 
Huset i övrigt är i ganska bra ordning men hallen....jag vet inte vad det är med vår hall! För två dagar sen var här ordning och redan är det kaos. Kläder, hundprylar, saker som är påväg in eller ut ur huset. Såhär ser det ut till 97% av tiden 🙄
20211221_095224.jpg
 
Här kommer mitt stök. Av någon anledning ser det inte lika mycket kaos ut som det är i verkligheten?

Skulle kunna ha panik över det här men just nu känns det okej eftersom jag går på ledighet och planerar att hinna röja av i morgon. Men skulle dö om någon spontant ville hälsa på utan förvarning!

81A49DB5-7486-4CD7-BE16-6EF9339FD2AC.jpeg
 
Jag kollade igenom kameran i mobilen men inser att jag nog mest tar bilder när det faktiskt INTE är stökigt. Hittade en bild från i juli där min köksbänk verkligen är sopren från grejer, jättefint! Fick typ sådana nostalgidrömmar för ja det var nog senast det var så städat där..

Jag har inte överdrivet mycket prylar så för mig består stöket oftast i belamrad diskbänk + dammiga/ostädade ytor.

Ska definitivt följa den här tråden och även försöka bidra lite framöver. Det här är typ av influencer/content creator jag skulle kunna bli känner jag.. :D
 
Den här tråden fick mig lite inspirerad ändå, så nu ser man hela sittmöbeln igen (det ligger bara något enstaka koppel och enstaka täcke på den...). Har även satt upp lite bråte på vinden och städat undan några klädhögar. Det känns bra! Får nog lova mig själv att jag på söndag ska lägga in en bild här på hatthyllan och skosamlingen, om den fortfarande passar i tråden då :rofl:
 
Ögonblicksbild i köket. Lägg gärna särskilt märke till träroten som för ungefär en vecka sedan relokerats från vardagsrumsbordet till köksbordet, den halva paprikan på skärbrädan sedan vemvetnär och alla spindelburkarna som bott i köket i snart två veckor eftersom jag fortfarande inte fått ordning på alla terrarier. (och kanske lite för att jag tycker om att ha dem där så att jag kan titta på dem. :heart )
Benätarfilten brukar jag faktiskt alltid plcka bort efter användning. Go me!
1640088400551.jpeg
 
Jag vågar inte lägga upp min egen, men jag måste säga, jag älskar era bilder.

De är som en historia som berättar vad som har hänt, vad personen gör. Vad man har tid till, och inte tid till. Vad som samlar damm, vad blir glömt, vad har blivit sorterat och kanske orört.
Jag älskar den okonformativa röran.

Sen kanske det är inte så praktiskt när man städar, jag älskar inte smuts, men man flyttar runt på saker.

Det är någonting som är härligt pågående. Ett välplanerat, välstädat boende, det ser likadant ut jämt, samma på måndag som på lördag, samma om man reser bort i en månad, inget händer, ingenting sätter spår.
 

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 409
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp