Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första bilderna på oss på evigheter då vi vart borta efter ytterligare skada, olycksfågel deluxe! Men nu är vi back on track!

renesanse_10_maj_279_5375293ce087c37582074ba6.jpg

renesanse_10_maj_241-2_5375291d2a6b2287b3c4e885.jpg

renesanse_10_maj_300_537521529606ee4415e85198.jpg
 
Måste bara visa upp min hoppande dressyrhäst. Kolla in hans frambensteknik. Ingen risk att han behöver magplatta precis! ;) Men han tar sig över och ser löjligt nöjd ut! :p Med en duktig hoppryttare tar han sig igenom en 1m bana med två nedslag. Annat var det när jag hoppade honom....

imagejpg2_zps858606ec.jpg

imagejpg1_zps94c8152e.jpg
 
Måste bara visa upp min hoppande dressyrhäst. Kolla in hans frambensteknik. Ingen risk att han behöver magplatta precis! ;) Men han tar sig över och ser löjligt nöjd ut! :p Med en duktig hoppryttare tar han sig igenom en 1m bana med två nedslag. Annat var det när jag hoppade honom....

imagejpg2_zps858606ec.jpg

imagejpg1_zps94c8152e.jpg
Min hoppade likadant, och sedan öppnade han upp bak så en höll på att åka över huvudet på honom:)
 
@Cita : Ljuvligt söta!!

*kl*
Mina två unghästar :love:
10388133_10152018895500951_7167798719239237084_n.jpg

Närmast Flora Isadora (e.Sohn der Sonne u.Fackellilja ue.Topaasch - Don Primero - Tip Top) och bakom står Fjärilsviol (e.Connaisseur u.Frida ue.Tip Top)

Gud så snygga de är tjejerna. Är riktigt avundsjuk. Flora Isadora är :love:
 
Jag och mitt hjärta fastnade på bild i helgen. Det är inte så kul att se sig själv. Spe inte när man varit sjuk, inte ridit och fläskat på sig så kläderna håller på att spricka. :P
Men det var kul att rida igen. Så jag är glad ändå. :P

Trav lättridning


Galopp, matten försöker fortfarande lära sig sitta i galopp.. Svårt!


Trav nedsittning


Lilleplutt har fått vila lite då matte varit sjuk. Han var alltså rätt spänd, det blåste massor och det var en massa människor på gården iom kurs. Mycket suspekt tyckte han!
När vi gjort en lite svårare uppgift och dessutom bytt varv brakade det loss.. Efter vändningen tänkte jag att han skulle lugna sig om jag bara var lite passiv och inte spädde på genom att dra i honom. Ha! Tji fick jag när han axade iväg som en Formel 1. Jag bad en bön att slippa hoppa staketet med en stigbygel. ;)


Efter passet var jag trööött! Det syns!
 
Det blev lite bilder på mig och min busiga herr D idag. Livet leker för hans del just nu och tankarna är ofta på annat håll.. :angel:

Men ibland så :)






Avslutar med en korkskruv á la Deimion :angel: Dessvärre var det bara en mildaste bockserien som fastnade på bild, men men.. ;)
 
Det blev lite bilder på mig och min busiga herr D idag. Livet leker för hans del just nu och tankarna är ofta på annat håll.. :angel:

Men ibland så :)






Avslutar med en korkskruv á la Deimion :angel: Dessvärre var det bara en mildaste bockserien som fastnade på bild, men men.. ;)

Riktigt snygg och maffig är han :) tänker bara på en sak, stången ser ut att falla igenom lite -kedjan kan behöva spännas ett hack.
 
Riktigt snygg och maffig är han :) tänker bara på en sak, stången ser ut att falla igenom lite -kedjan kan behöva spännas ett hack.
Tack så mycket, superkul att höra! Ja, tycker att du har helt rätt i det! Ska spänna den hårdare nästa gång, samt knipsa av kejdan då den är alldeles för lång.. :)
 
@Daredevil
Vilka fina bilder och vad fint ni passar ihop !

@Marvin
Vad fint matchade ni är och vilka härliga omgivningar.

@b_ridutbildning
Ja han ser verkligen ut att tycka att det är skoj att hoppa i alla fall och fin är han :)

@Victovie
Finns ju inte så mycket mer att säga än :love:
Helt fantastiska, som alla dina hästar !

@tuaphua
Åh vad fina ni är, vad roligt att få se bilder från dig. Och inte tycker jag att du behöver vara så hård mot dig själv :)
 
@Deimion eller så släpper du efter på stångtygeln helt enkelt. Tacksamt långa dressyrben du har förresten, orättvist! ;)
Ja, blev väl lite hållandes där efter alla rodeosvängar och hingstgnäggningar jag fick uppleva ;) Men stången är väldigt löst spänt, så den faller igenom ganska lätt. Tittade nämligen på videon från förra veckans tävling, och samma sak där, trots att jag red på en mindre laddad häst då.
 
Min lilla kråka chockade mig med att vara riktigt fin igår när sambon följde med för att göra en salufilm ..
Klart hon ska göra det när man bestämt sig för att sälja..
Nu är detta helt fel gångart för detta forum, men dressyr, det är det allt ;)

image.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 887
Senast: corzette
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
932
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Entourage
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 432
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp