Billiga stövlar för knepiga ben?

Problematisk

Trådstartare
Jag behöver nya ridstövlar, men helst ska de vara väldigt billiga och så måste de passa också. Jag har både långa och kraftiga ben. Har nu ett par mountain horse vinterstövlar som är helt okej, förutom att de gott kunde vara ett par cm längre.
Men behöver ofodrade stövlar också, men inga passar. De behöver nog vara minst 50 cm höga, omkretsen vet jag inte men har som sagt rätt kraftiga ben. MH funkar den modellen jag har (med resår), tretorn funkar (men utseendet...), de modeller jag provat på hööks funkar inte.
Tips?
 
Har samma problem så jag följer den här tråden med spänning. Behöver egentligen ha minst 53 cm långa för att det inte ska se tokigt ut. Måttade ett par dyra königs men de får jag inte på mig längre :banghead:
 
Måtta mh? Det har jag gjort med mina konstiga ben. Jag har stora fötter, långa och smala ben, finns inte en chans att jag kan köpa utan att måtta. Och mhs blir inte så dyra!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
602
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 038
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp