Billigaste och enklaste gödselhanteringen! Container?

Bukefalos 30 år!

Pricken2004

Trådstartare
Hej!
Jag skulle gärna höra era bästa tips på hur man kan hantera gödsel! Vi har ingen gödselplatta och kommer inte kunna gjuta en på ett bra tag. Därför undrar jag hur ni har gjort eller idéer ni har som skulle kunna funka och godkännas! Vi vill såklart ha så billigt som möjligt, men det viktigaste är att gödslet sköts korrekt! För tillfället har vi alltså inte hästarna hemma utan detta är för framtiden.
Har funderat på att hyra container, men skulle vilja veta hur länge det håller innan man måste tömma, utifrån vilken yta på containern och hur många hästar ni har! Vi befinner oss i södra Sverige, Halland, och vill gärna veta både vad ni betalar för att hyra och tömma container samt tar gärna emot tips på företag i närheten som hyr ut och tömmer containrar i närheten för gödselhantering!

Tack på förhand!

När jag reasearchade det där blev container ingen lösning för oss då den var dyr och inte så långsiktig. Även klurigt med hämtning/tömning osv.

Förarbetet (fixa hårdgjord yta för containern att stå på) var dessutom en halv gödselplatta typ.

När vi köpte vår gård ringde jag upp en granne som hade lantbruk och frågade om det fanns möjlighet för honom att ta emot mig gödsel (mot betalning såklart). Han sa ja, och kom själv med idén att jag skulle skaffa en liten container som han kunde tömma med sin traktor. Han letade sedan upp en sån container med rätt fästen, prutade, åkte och hämtade den, plus tätade den för att den skulle vara ok som gödselcontainer. Nu kan ju inte alla ha en sån supergranne som jag (:love:) men som ett alternativ kring företag och stora containrar kan det vara värt att kolla med lantbrukare om du har några i omgivningen.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka