Bukefalos 28 år!

Binda hund vid affären...

Sv: Binda hund vid affären...

men hunden kommer ju vara själv i bilen när du handlar.. tar det tre min med bilen.. 6 minuter totalt(kan lägga till 4 min till) så hunden kan inte vara själv tio min extra till skillnad mot sitta i bilen själv?
 
Sv: Binda hund vid affären...

Låta hunden sitta i bilen är vid varma dagar ett billigt sätt att ta livet av sin hund på!!!! Lär den vara hemma en stund själv istället! Är den 10 månader är det hög tid att den lär sig det nu!
 
Sv: Binda hund vid affären...

KL

Men herregud. Det är väl bättre att hunden sitter i bilen 5 min (i oktober!) än att den är hemma och mår dåligt/sätter i sig/strimlar något den inte borde. Om TS inte vill lämna hunden ensam i lägenheten är det väl hennes (?) val?

Jag uppfattade inte alls TS som överlägsen, snarare "ok jag förstår riskerna, får lösa det på ett annat sätt "suck""
 
Sv: Binda hund vid affären...

Sicken tur att varma soliga dagar är över för i år då så att TS med gott samvete kan lämna sin hund i bilen medan hon handlar ..
 
Sv: Binda hund vid affären...

Eller så kan du ju sätta hunden i bilen och gå/cykla till affären så spar du både på miljön och dina möbler;)
 
Sv: Binda hund vid affären...

:idea:

Ah det var ju inte så tokigt att göra så heller vissa gånger!!!

kl

Förtydligar lite till andra.
Det var inte meningen att låta dryg till dom som reagera på det. Jag tog er info som ni gav mig och kommer inte ha hunden bunden vid affären!!!
Hunden ÄR själv 5 timmar varje dag när jag är på jobbet, då vi har haft lite problem att hon gärna går på möbler mm när hon får tråkigt så vill jag ha henne så liten tid själv som möjligt. Dom timmar jag jobbar går bra att lämna henne men åker jag hem och rastar och sedan lämnar henne igen blir det mkt skällande som går över till bitande, i och med att vi bor i lägenhet är det mindre kul med sånt.
I bilen är det inga problem att ha henne själv för där ligger hon avslappnat i sin bur.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Anledningen att du fick några överdrivet sura kommentarer var att du råkade använda en smiley som uppfattas som "dryg."

Ni alla, nog syntes det väl att TS inte var dryg i sitt svar utan tog till sig det som skrevs?
 
Sv: Binda hund vid affären...

Funkar det inte att låta hunden sitta i bilburen i lägenheten??? Svärfars hund har en transportbur i sovrummet och han går och lägger sig där när han blir osäker, han stängs inte in utan söker sig själv dit för att varva ner! Bara en tanke eftersom du skrev att hunden är lugn när den sitter i buren i bilen så funkar det kanske i lägenheten också!
 
Sv: Binda hund vid affären...

jo jag förstår det. Dock var det menat att jag tar bilen till affären som tar 3 min "hoppas inte grannarna ser mig";)
 
Sv: Binda hund vid affären...

Har haft tanken men inte provat då det inte är tillåtet att ha dom i bur. För jag tror nog att jag skulle bli tvungen att stänga och antagligen skulle det börjas skällas så....
Att hon är cool i bilen är nog mest att hon älskar att åka bil och följa med där!!
 
Sv: Binda hund vid affären...

Hej Ts!
Vill gärna ge dej tips om vad som kan hjälpa om hunden biter på möbler.
Mitt senaste knep är att köpa Anti-Bit på sprayflaska som jag sprayar där det behövs.Det sitter i nån dag och lämnar inga fläckar vad jag märkt. jo,det kan bli lite klibbigt om man sprayar nära.
Du köper det på hästavdelningar tex Hööks,Lantmännen,City Gross,ÖB.
Köpte min senaste på ÖB för ca 50-60 kr.
Har 2 huliganbröder på 11 mån som gnagt på det mesta.
Deras grimaser när de biter där jag sprayat är obetalbara.:laugh:
De har vart på sängar,soffan,tidningar,bordsben,stövlar,telefonen..you name it!
Men det funkar.Så sådan spray + en aktiveringsboll med godis i är kanon.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Alla har nog skrivit det redan men det kan aldrig sägas för ofta: Bind ALDRIG upp hunden utanför affär eller dyl utan uppsikt!!!

Jag gör det aldrig, antingen lämnar jag hunden hemma eller så stannar jag eller sambon utanför med hunden. Det är en alldeles för stor risk för stölder, dessutom har jag en liten hund och de är ju extra poppis att stjäla. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om något sådant hände.
För att inte tala om alla idioter, småungar osv som tycker det är roligt att "leka" med fastsatta hundar, eller lösa hundar som springer fram... Jag har en bekant vars hundvalp blev förstörd för livet i en liknande situation då ungar skulle "leka" med valpen.
Nej, aldrig lämna utan uppsikt. Jag är tom så nojjig att jag inte vill ha henne obevakat i hundgård när vi är hos föräldrarna :o

Endast i nån liten skitby kan jag binda upp henne men det är isf om jag har FULL uppsikt om affärsdisken ligger vid ett skyltfönster där jag kan se henne. Och aldrig längre ärenden än att jag springer in, betalar och sedan ut till hunden.
 
Sv: Binda hund vid affären...

KL

Bara jag som knappt vågar lämna min hund i bilen? Jag kanske är överkänslig, men jag är livrädd att någon ska göra inbrott i min bil och stjäla honom. Sånt har man ju också hört om. Dock gör jag det ändå ibland. Vid stallet och utanför affären om jag bara ska in snabbt. Dock inte vid köpcentrum/stormarknader.
 
Sv: Binda hund vid affären...

Jag nojar över det jag också (speciellt som hunden är lös i bagageutrymmet; en bur hade man ju kunnat sätta lås på eller något, men å andra sidan finns det väl andra nackdelar med det), senast i dag när jag var tvungen att ställa bilen med hunden (och ena katten) i på en större parkering och springa in på Apoteket. Men det känns ändå mycket säkrare än att bara binda fast honom i kopplet. Det är ju ändå ett större företag att ta sig in i en låst bil än att bara ta en hund och gå iväg. Och även om någon faktiskt skulle bryta sig in i bilen och ta hunden, så borde det inte passera förbi helt obemärkt, speciellt inte på en parkering där det rör sig lite folk. Kan man ju tycka i alla fall...
 
Sv: Binda hund vid affären...

KL

Bara jag som knappt vågar lämna min hund i bilen? Jag kanske är överkänslig, men jag är livrädd att någon ska göra inbrott i min bil och stjäla honom. Sånt har man ju också hört om. Dock gör jag det ändå ibland. Vid stallet och utanför affären om jag bara ska in snabbt. Dock inte vid köpcentrum/stormarknader.

Jag kan också vara lite nojig över detta. Jag gör det, men inte helt utan oro. Binda utanför gör jag bara om jag kan se honom heela tiden när jag är i affären.

Till TS

Jag tycker att du tar informationen du har fått bra! Det finns dom som inte vill se problemet för att det är så smidigt att binda upp hunden och handla på vägen hem från jobbet ex.vis.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 115
Senast: Migo
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 256
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp