Bukefalos 28 år!

Blä för nyår som singel

Hur kul är det att grilla korv i skogen, ensam på nyårsafton, utan att känna sig ensam?
Spa eller slottshelg har jag inte råd med just nu. Dessutom brukar det vara extra dyrt över nyår.
Då undrar jag
Vad VILL du göra på nyår?

Inga av förslagen verkar falla dig i smaken

Du har tom blivit bjuden hem av dom som skriver i tråden. Där nappar du inte heller...

Vad VILL du?
 
Jag gillade det! Jag kände att jag fyllde en funktion för andra. Jag jobbade i butik då och det var många som kom och hängde för att de inte hade någon annan stans att ta vägen. Jag jobbade 5 år både julafton och nyår, jag tyckte det var väldigt trevligt:)

Ett annat alternativ kan ju vara att anmäla sig som volontär i soppkök eller hos annan lämplig organisation. Även asylboenden och flyktingmottagningar kan säkert behöva extra händer.

Jag har jobbat i bokhandel några jular, och gode gud så deprimerande. Karl efter karl som kommer in och beställer julklappar till sin familj, "en fru och två barn, ge mig något bra och slå in det snyggt"... :cautious:

Varför alls bry sig om julklappar om man lägger dem på den nivån?
 
Jag är osams med min son så jag ska förtränga det traditionella julfirandet istället. Ska engagera mig i firande för ensamma barn istället tänkte jag.
Är det ett alternativ för dig tott? Att ta kontakt med nån frivilligorganisation/kyrka/ boende för ensamkommande och kolla om du kan hjälpa till?
 
Jag har jobbat i bokhandel några jular, och gode gud så deprimerande. Karl efter karl som kommer in och beställer julklappar till sin familj, "en fru och två barn, ge mig något bra och slå in det snyggt"... :cautious:

Varför alls bry sig om julklappar om man lägger dem på den nivån?
Håller med.
Jag jobbade i butik - smycken- och sen hälsobutik.
Män som kom in och sa "välj ut något smycke till min fru". Jag frågar då vad hon gillar och han rycker på axlarna och säger "jag vet inte."
Jag tyckte det bara kändes tråkigt... han hade ju ingen personlig tanke. Men förhoppningsvis så gillade hon det...
jag vet dock vissa fall då fruarna kom och bytte. Tex en gång då hon kom in och sa " Jag har sagt många gånger att jag bara kan ha guldsmycken för min nickelallergi men ändå får man silver varje år.
Eller hon som sa att hon fick örhängen för hål i öronen varje år trots att hon inte har hål i öronen...

Kändes så sorgligt... bara det materiella.
 
Eftersom Niphradil sågade alla mina förslag.
Jag sågade inte alla förslag, jag ifrågasatte två av dem (bjuda in sig till kollegor el dyl samt grilla korv ensam i skogen).

Mitt nick är för övrigt niphredil och jag uppskattar om man taggar mig när man pratar om mig.
 
Då undrar jag
Vad VILL du göra på nyår?

Inga av förslagen verkar falla dig i smaken

Du har tom blivit bjuden hem av dom som skriver i tråden. Där nappar du inte heller...

Vad VILL du?

Hur ÖVERTYDLIG ska ts behöva vara egentligen? hur läser ni? hon har ju skrivit från början till slut att hon vill fira nyår med vänner på fest...
 
Från @tott s första inlägg:
Fast problemet är ju det där sista. "Utan att må dåligt". @tott s känslor inför nyår kan ingen göra något åt. Hon kanske får ett kanonförslag på resa som hon nappar på och sedan sitter hon där och mår dåligt för att hon "tvingades" resa bort ensam istället för att fira med "kärlekar och vänner".

@tott såg du mitt förslag om att försöka googla/facebooka fram singelfester?
 
Hur ÖVERTYDLIG ska ts behöva vara egentligen? hur läser ni? hon har ju skrivit från början till slut att hon vill fira nyår med vänner på fest...
Men även att det är omöjligt. Så vad ska folk göra? Låta bli att ge förslag på annat än det som är omöjligt?
 
Fast problemet är ju det där sista. "Utan att må dåligt". @tott s känslor inför nyår kan ingen göra något åt. Hon kanske får ett kanonförslag på resa som hon nappar på och sedan sitter hon där och mår dåligt för att hon "tvingades" resa bort ensam istället för att fira med "kärlekar och vänner".
Givetvis inte. Man kan som sagt ge förslag på idéer man har och det är ju typ det. Jag tycker inte TS behöver redovisa för varför hennes vänner har planer eller varför hon inte bjuder in sig hos en kollega.

Det har kommit massa bra förslag i tråden. @tott får väl läsa igenom och se vad hon känner för.
 
@tott såg du mitt förslag om att försöka googla/facebooka fram singelfester?

Det här tycker jag är ett jättebra förslag. När jag var singel hade jag lite åt Ts Känslor med det här med nyår och midsommar. Alla mina vänner är solida par med barn och sitta som singel och fira med 3-4 megalyckliga (vilket de säkert inte alltid var men skenet av det skulle uppehållas) familjer som var rätt uppslukade av sitt kändes....njää.
Då känns det mer lockande med fest med människor som har lite samma livssituation.
Brukar inte dejtingsidorna ha lite fester?
De större färjorna kan ju också ha :)
Kanske tom kärleken dyker upp på samma fest :love:
 
Det här tycker jag är ett jättebra förslag. När jag var singel hade jag lite åt Ts Känslor med det här med nyår och midsommar. Alla mina vänner är solida par med barn och sitta som singel och fira med 3-4 megalyckliga (vilket de säkert inte alltid var men skenet av det skulle uppehållas) familjer som var rätt uppslukade av sitt kändes....njää.
Då känns det mer lockande med fest med människor som har lite samma livssituation.
Brukar inte dejtingsidorna ha lite fester?
De större färjorna kan ju också ha :)
Kanske tom kärleken dyker upp på samma fest :love:
Ja, det där sista var lite det jag tänkte, @tott vill ju träffa någon.
 
@stjarnhimmel och @Monstermom Men shit vad sorgligt! Jag skulle inte ens vilja få nåt sånt från min partner. Så jävla deppigt bara.

Ja, verkligen mörkt faktiskt. Kommer på det på julafton, köper på plikt vad någon annan räcker fram åt en. Varför? Det gör knappast mottagarna glada heller. Jag gick alltid hem på eftermiddagen/kvällen med en bild av de där familjerna framför mig. Vilken trevlig julafton de måste ha, riktigt mysig! *ryyyys*
 
Dvs han vet inte ens vad hon gillar utan köper tom saker som hon sagt att hon inte kan använda. Dvs brist i kommunikationen.
Helt OT men jag kan inte låta bli. Det här ser man ofta i diskussioner om relationer på buke, tycker jag. Allting som inte är bra i förhållanden, tolkas som kommunikationsproblem.

Jag skulle uppfatta ett sådant presentbeteende som beskrevs som något mycket värre än kommunikationsproblem. Missförstå varandra kan man göra, men de där exemplen antyder ju män som är fullständigt ointresserade av sina partners som personer! Det kan kommunikation inte åtgärda, skiter man i någon så gör man.
 
Helt OT men jag kan inte låta bli. Det här ser man ofta i diskussioner om relationer på buke, tycker jag. Allting som inte är bra i förhållanden, tolkas som kommunikationsproblem.

Jag skulle uppfatta ett sådant presentbeteende som beskrevs som något mycket värre än kommunikationsproblem. Missförstå varandra kan man göra, men de där exemplen antyder ju män som är fullständigt ointresserade av sina partners som personer! Det kan kommunikation inte åtgärda, skiter man i någon så gör man.
Visst kan det vara så.
Men det kan ju också vara på andra sätt tex att hon inte sagt något,
Vi har ju ingen aning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 824
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 376
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 157
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 056
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp