Bukefalos 28 år!

Bli av med mögellukt??

bettysmatte

Trådstartare
Taket läckte på stallet/förrådsbyggnaden i höstas. Det läckte in i ett av förrådssrummen. Jag tog precis in en liten bokhylla därifrån. Ingen synlig mögel - men den STINKER av mögel :wtf: ! Jag torkade av den med fuktig trasa när jag tog in den. Nu har jag - baserat på google - hällt ättikssprit i en burk och placerat i bokhyllan. Men jag vet inte hur effektivt detta blir pga att det är en helt öppen bokhylla? Några andra tips på hur jag kan rädda bokhyllan?
 
Har fortfarande inte gjort något mer (lathet :angel: ) än att ha burken med ättikssprit stående på en av hyllorna. Tycker att stanken börjar avta, och att den nu mest ligger på nivå unken lukt blandat med lukten av ättika. Kanske det hjälper ändå??
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 223
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Äldre Vi är lite smått spekulanter på en fastighet. Del av huset är gammalt (byggt 1929 står det, men det brukar väl stå så när de inte...
2
Svar
36
· Visningar
3 713
Senast: Gnist
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp