Blir tokig!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser min älskade sambo och livspartner tappa hoppet. Kan inte göra ett skit. Det är den värsta känslan, att vara helt maktlös. För det spelar liksom ingen roll vad jag säger eller gör, det blir bara tomma ord.

Ungefär två år efter det att vi träffats började han bli dålig. Kass mage, rasade i vikt, fick stora "bölder" på kroppen och extremt ont. Efter många turer hit och dit med sjukvården, ett antal inläggningar på Sahlgrenska osv. konstaterades att han har en IBD-sjukdom. Lite oklart än idag vad det verkligen är, men det lutar åt Crohns. Med rätt medicinering idag mår han ändå helt ok, men det har varit ett helvete på vägen. Felmedicineringar som gett hemska biverkningar och utvecklad panikångest pga avtändningar från kortison.

Han har under tiden lyckats jobba ungefär 50% på sitt nuvarande jobb, som han påbörjade ungefär samtidigt som han fick dom första sjukdomssymptomen. Skolan fick han hoppa av och därefter hade han ett uppehåll på ca 5 år innan han kunde börja plugga igen. Nu har han tagit sin kandidat och har läst strökurser på avancerad nivå medan han sökt andra jobb. Jobbsökandet har varit som att stånga sig blodig mot en betongvägg. Det är som att han gett upp fullständigt.

Han är 35 år. Har två kandidater inom två helt olika fält. Han har varit på en intervju, där han blev informerad om att han gått vidare i rekryteringsprocessen och nu skulle ta kontakt med hans referenser (vilket dom inte har gjort). Han kan inte stanna på sitt nuvarande jobb mycket längre. Dels så dränerar det honom på all livslust och han går ner sig mer och mer för varje år som går. Han får inget annat jobb, därför att dom så kallade "skitjobb" som han söker anses han vara överkvalificerad för och dom kvalificerade tjänster som finns att söka kräver relevant arbetslivserfarenhet. Det är moment 22.

Samtidigt, han är så jävla smart. Analytiskt lagd, socialt begåvad, rolig och en väldigt omtyckt person generellt. Men han börjar bli bitter och är depressivt lagd och jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra längre. Hur jag ska peppa och motivera honom att kämpa vidare. Det känns så jävla mörkt och bottenlöst just nu.
 

Så ledsamt ☹️

Jag har en kandidatexamen och arbetsgivaren ansåg mig som överkvalificerad för jobbet jag sökte. Skulle jag verkligen vara nöjd med mina arbetsuppgifter? Etc

Så jag fick argumentera för det helt enkelt.
I och med min tidigare utbrändhet lockade en trygg arbetsgivare mer än karriär.

Går det att göra något liknande för din sambo?
Att lägga fram argument till varför han anser att han passar perfekt till jobbet trots sina höga kvalifikationer.
 
Så ledsamt ☹

Jag har en kandidatexamen och arbetsgivaren ansåg mig som överkvalificerad för jobbet jag sökte. Skulle jag verkligen vara nöjd med mina arbetsuppgifter? Etc

Så jag fick argumentera för det helt enkelt.
I och med min tidigare utbrändhet lockade en trygg arbetsgivare mer än karriär.

Går det att göra något liknande för din sambo?
Att lägga fram argument till varför han anser att han passar perfekt till jobbet trots sina höga kvalifikationer.

Ja, nånting måste ju hända iaf. Nu ringde han faktiskt igår och frågade hur det ligger till med den tjänsten han varit på intervju för men dom var fortfarande inte klara med referenstagningen tydligen (han skulle fått besked i slutet på November...) Men han tycker det är så jobbigt att ligga på, han känner sig tjatig, det ligger inte i hans natur att vara så ”offensiv”. Jag måste jaga honom med blåslampa och övertyga honom att ”det är såhär man måste göra” hela tiden känns det som
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 586
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 823
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp