Bukefalos 28 år!

Blödig när det kommer till djur!?!

Satt och tittade på programmet SOS Djur på Sjuan nu och jag har återigen insett att jag är alldeles för blödig när det kommer till djur!

Nu i slutet av programmet visade dem en avlivning av en häst och jag satt verkligen och stor tjöt i soffan för jag tyckte så synd om stackars lilla hästen och ägaren!

Samma sak med filmer av olika slag, exvis Black Beauty eller Hatchiko, jag gråter varenda gång men kan ändå inte sluta titta på dem..

Någon mer som brukar se på programmet och/eller liknande program och fäller en tår varje gång ett djur far illa??
Eftersom jag tidigare har jobbat med djur som farit illa så i de fallen är jag ganska luttrad och låter inte känslorna ta över.

Däremot lipar jag alltid till filmer som Hidalgo, Hatchiko, seabiscuit osv, men även Turner and Hooch och liknande komedier. Det enda jag kommer ihåg från filmen "lugnt vatten" är att hunden dog. Har inget minne av vad resten av filmen handlade om eller hur den slutade:crazy: Men jag lipar även vid prisutdelningarna på ponnyhopptävlingar även om jag inte känner de som tävlar. Bara för att jag minns hur lycklig man var när man var ponnyunge själv :D Så, du är sannerligen inte ensam och jag tycker inte att du ska skämmas för det heller. Det visar bara att du är empatisk när det kommer till djur ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag tog bort min häst i mars efter en lång tids sjukdomsbesvär av olika slag. Jag hade nästan gått in i väggen av all stress, skötsel...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: Masse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Moderator får flytta tråden om den hamnat snett.. Detta kommer bli en novell, förlåt för det. Tog hem min unghäst 16 Juli 2012, då...
2
Svar
28
· Visningar
5 637
Senast: Sleepwalker
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 390
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp