Bo ensam i trea, vad ska man använda det sista rummet till?

Presto

Trådstartare
Har en liten fundering.. Jag ska kanske köpa en trea, oavsett om jag gör det inte så skulle det vara kul att kolla med er hur ni hade utformat det.

I lägenheten jag har kollat i så finns det ett kök med plats för matbord. Sen är det två sovrum och ett vardagsrum. Vardagsrummet är ganska självklart då det bara är ett valv in dit, alltså ingen dörr man kan stänga. I vardagsrummet tänkte jag ha soffa, tv och bokhylla. Sen är det två ganska likvärdiga rum storleksmässigt och fönstermässigt. Skillnaden är att det ena rummet har garderober och den andra har en dörr till en lite balkong.

Frågan är nu, vilket ska jag ha som sovrum? Spontant tänkte jag det med garderoberna, men sen tänkte jag att om jag någon gång i framtiden skulle skaffa en inneboende, då vill jag inte gå igenom hens rum för att komma till balkongen. Isåfall kan jag ha rummet med garderoberna som sovrum fram till att jag ev. skaffar en inneboende och då byter rum.

Men oavsett hur jag gör med det, vad ska jag ha i det sista rummet??
Hade varit skitkul att ha ett "spelrum" men jag har gett bort mitt airhockey som jag hade. Men jag har inga idéer. Har en kompis med samma problem och han har ingenting i det sista rummet, eller typ sin tvätt. Men jag vill att mitt ska komma till användning! Där jag bor nu har jag en uppskattad walk in closet, det kommer jag inte ha i den nya lägenheten. Funderar på att köpa rejäla garderober längs en vägg istället.

Några idéer?
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

walk in closet är ju väldigt smidigt, med sminkbord och stora speglar osv :), blir alltid för trångt för sånt på toaletten tycker jag :p.

jag hade nog använd ett extra rum för både kläder, tvätt korgar, skrivbord och data och som extra rum med en gästsäng t ex.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Mitt tredje rum måste jag ha till mina arvingar och försöka hålla det hästdammfritt :D
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

vi bor iofs 2 i en 3:a men andra rummet är kombinerat övernattningsrum, spelrum och "extraförråd då vi inte orkar gå till det riktiga"
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Tack för ideér! Jag har inte bestämt mig för om jag vill att det tredje rummet ska vara fint så kompisar kan vara där utan att jag behöver städa massa. Eller om det ska vara ett lite "slit och släng" rum. hmm, mycket att tänka på.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag har samma funderingar för mitt blivande boende och jag tänker gästsäng av något slag, kontor och förvaring (dels tack vare en inbyggd garderob). Jag vill inte ha ett ogenomtänkt rum där jag bara slänger in saker som inte hör hemma nån annanstans, då blir det bara en stor röra och som ett förråd till slut.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Kombinerat datarum med ett litet hemmagym? Redskap som går att ställa undan så att man på golvytan får plats att blåsa upp en sån där uppblåsbar bäddmadrass. Så har du möjligheten att ha det som gästrum.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Att ha skrivbord och använda som pysselrum?
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Mitt tredjerum är kombinerat gästrum/syrum/marykaylager. Fem bokhyllor, bäddfåtölj, tre bord för sy-projekt och en stol. Ryms inte så mycket mer... :D
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag tror att det är den stora utmaningen; Att inte få det överbelammrat så att det ständigt står där stökigt och tunger samvetet med mera måsten.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade använt rummet med garderober som sovrum och i det tredje rummet hade jag ställt in min dator och en extrasäng.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade haft balkongrummet som sovrum från dag 1, jag gillar en lyxig känsla i sovrummet.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

:D

Jag är ensam och bor på fyra rum och kök plus ett gästhus med rum, kök och badrum.

Jag har INGA SOM HELST bekymmer med att fylla rummen. Nedervåningen hyser kök och vardagsrum samt ett mindre rum som är kontor. Övervåningen ett sy/all-rum och ett sovrum.

Jag har verkligen inte för många rum. snarare tvärtom...
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade haft rummet med balkong som sovrum och skapat en riktigt bra walk-in av det extra rummet.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Vi bor i 3a, har det ena rummet just nu som marsvinsrum samt övernattningsrum utifall att.
Annars så har vi ett rum där vi hänger tvätten i bara. Så den inte "syns" =)

Hade jag bott som dig så hade jag också gjort som Jadzia sa, sov i rummet med balkong och ha det andra som garderob =)
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade haft rummet med balkong som sovrum och skapat en riktigt bra walk-in av det extra rummet.

Så hade jag också gjort. Skönt att kunna öppna en balkongdörr i sovrummet på sommaren när det är varmt och få in luft när man sover...
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade gjort gästrum/arbetsrum av extra rummet. Tagit tillfället att skaffa mig ett riktigt gigantiskt skrivbord och ordentligt med förvaring. En extra säng som även fungerar som soffa så att folk kan sova över utan att behöva ligga på en madrass på golvet.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Vilket rum du ska ha som sovrum är väl en smaksak även om det för mig hade varit självklart att ta rummet med balkong som sovrum. Det andra rummet hade jag gjort hemmakontor av och ställt dit ett bra skrivbord att ha datorn på och sedan hade jag köpt en bra bäddsoffa och ställt dit för ev. nattgäster.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

För mig hade det varit självklart att använda rummet med balkong till sovrum.
Det andra rummet hade jag gjort till ett fint gästrum med en riktig och bakväm säng och sen ställt in ett fint passande skrivbord där du kan han spelgrejer, symaskin eller vad du nu har.
Det blir så gärna ett sunkrum annars, men visst vissa gillar det men jag inte.
 

Liknande trådar

Hemmet Tar tacksamt emot alla tips om att ha inneboende. Möblering, hur man hittar rätt person, vad som är bra att tänka på, innehåll i ett...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Araminta
·
Relationer En vän har råkat skaffa sig en religiös fanatiker som inneboende, redan samma dag som hon flyttade in så uppstod problemen och nu har...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
27 722
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 643
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 026
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp