Bo ensam i trea, vad ska man använda det sista rummet till?

Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Samma här, hade absolut valt bort en bäddsoffa om jag ville ha en extrasäng. Jag förstår inte riktigt, det verkar inte som övriga som säger bäddsoffa vill ha en soffa i det rummet och använda det för umgänge, men ändå väljer man det obekvämaste alternativet för en övernattande gäst.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Om jag hade ett extra rum skulle jag ha bokhyllor där så att jag slapp ha bokhyllor i hallen och sovrummet. Så skulle jag ha ett arbetsbord och en bäddsoffa. Och jag skulle äntligen, äntligen kunna sy igen!
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Walk in closet är ju en bra ide. Då kan man fixa till och göra det fint.
Annars tycker jag du ska fundera på vad du har för intressen och behov.. Har du behov av ett hobbyrum? Eller ett extrarum för släktiner på besök?
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Samma här, hade absolut valt bort en bäddsoffa om jag ville ha en extrasäng. Jag förstår inte riktigt, det verkar inte som övriga som säger bäddsoffa vill ha en soffa i det rummet och använda det för umgänge, men ändå väljer man det obekvämaste alternativet för en övernattande gäst.

Fast det finns bäddsoffor som är lika bra att sova i som en säng. Man behöver ju inte köpa den sämsta bäddsoffan utan vet man att man ska ha nattgäster ofta så köper man självklart en bäddsoffa som är gjord för att sovas i ofta. Så har vi gjort för att kunna erbjuda gäster nattlogi även på den tiden alla barn bodde hemma. I den bäddsoffan är det samma madrass i som vi hade till våra sängar.

När jag bodde i en trea med mina två barn så funderade jag på om jag skulle köpa en bäddsoffa istället för en säng eftersom jag då sov i vardagsrummet men eftersom det var ett akutboende medans vi väntade på en fyra så gjorde jag aldrig det. Annars hade det ju varit meningen att jag skulle sovit i den bäddsoffan varje natt.

Jag tänker som så att det är enklare att möblera runt en soffa än runt en säng om man vill kunna använda rummet även vid andra tillfällen som vid fester och liknande då sittplatserna inte räcker till i kök och vardagsrum.
 
Senast ändrad:
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag bor själv i ett hus om 4 rum och kök (110 kvm). Jag har ett stort vardagsrum på 30 kvm, det största rummet på övervåningen är mitt sovrum, har utgång till en en altan där, vilket är helt underbart på sommaren. Det mindre rummet på övervåningen har jag inrett som kombinerat gästrum/bibliotek/TV-rum. På undervåningen har jag förutom det stora vardagsrummet, och badrum ett mindre rum på 12 kvm, det är mitt kontor. Skulle aldrig överleva utan att ha ett ordentligt skrivbord och datorarbetsplats. Här lever jag nästan all min fritid när jag inte är i stallet. Funkar för datorjobb, plugg, pyssel, och så har jag en skön fåtölj framför braskkaminen för slöläsning :D

/Lizzie
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Kl

Jag hade gjort bibliotek av extrarummet, utan att tveka.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag har det tredje rummet som arbetsrum med ett stort(!) arbetsbord, bokhyllor och en fåtölj.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag har det tredje rummet som arbetsrum med ett stort(!) arbetsbord, bokhyllor och en fåtölj.

Så har jag - har ett riktigt hörnkontorsbord, bokhyllor och en fåtölj framför kaminen. Detta rummet använder jag mest i hela huset :)

/Lizzie
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Vi bor två i en trea. Det andra sovrummet har vi som kombinerat gäst- och arbets/hobbyrum. Vi har inrett en arbetsplats som ockuperas av min man som läser på högskolan. Ursprungsplanen var att även kunna sitta där och sy men det får vi inte riktigt plats med. Sen har vi en säng, en bokhylla och en fåtölj att sitta och läsa i. Det känns bra att kunna erbjuda gäster en vettig sovplats även om den kanske inte utnyttjas så ofta. Hade vi haft ännu ett rum till förfogande hade det blivit träningsrum.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Kl

Jag hade gjort bibliotek av extrarummet, utan att tveka.

hehe synd bara att jag inte gillar böcker :p

Nu har det blivit klart iaf att jag ska köpa lägenheten :nailbiting:

Jag vill tacka för alla råd!!!! Blir som de flesta säger att jag tar rummet med balkong som mitt sovrum. Jag får tillträde till lägenheten 1mars, så man får se lite hur det känns med.

Det andra rummet blir nog till att börja med ett omklädningsrum :)
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Jag hade alla gånger gjort det till en walk-in closet! Hatar min lilla garderob och byrålådorna, svåra att stänga när de är så fulla och får inte riktigt plats för fler. Att ha kläderna hängande(inga fula veck) och lättöveskådliga är en dröm enligt mig.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Enkelt val för mig.

Mitt egna sovrum blir rummet med balkong, och sen köpa ett par garderober att ställa in även där. Då är problemet löst med att "slippa" springa in i det andra rummet för att hämta kläder.

Rum två skulle blivit ett kombinerat data och gästrum. Så skönt att få bort datorn från andra allmänna rum och samtidigt ha övernattningsmöjligheter för gäster.

En säng, ett skrivbord och om man vill ha mer förvaring ( till exempelvis pärmar/räkningar/böcker) en liten smidig bokhylla eller byrå. Garderoberna i detta rum blir förvaring till sängkläder, handdukar, dukar, gardiner och sådant man inte dagligen byter/behöver.
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Sportfolk har ett extra rum för cyklar, skidor och dykutrustning :)
 
Sv: Bo ensam i tre, vad ska man använda det sista rummet till?

Datorn är inget problem, jag har bara en laptop. Hade ett skrivbord till den, men slängde ut det då jag aldrig satt vid skrivbordet ändå. Har alltid datorn i knät framför tv:n (precis som i skrivandes stund :p ).

funderade på liknande i det andra rummet
stol_kladhangare.jpg


Blir nog lite snyggt tror jag, samtidigt billigt och lätt att ta bort om jag inte vill ha det. Så får jag kanske känna in lägenheten lite innan jag köper garderober och så, jobbigt om jag ångrar mig.. Kommer inte bada i pengar direkt efter denna "investeringen" :D (lägenheten asså)
 

Liknande trådar

Hemmet Tar tacksamt emot alla tips om att ha inneboende. Möblering, hur man hittar rätt person, vad som är bra att tänka på, innehåll i ett...
Svar
14
· Visningar
1 552
Senast: Araminta
·
Relationer En vän har råkat skaffa sig en religiös fanatiker som inneboende, redan samma dag som hon flyttade in så uppstod problemen och nu har...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
27 722
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 641
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 025
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp