Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon här med erfarenhet av att vara separerade med barn och bo i olika städer?
Hur har ni lagt upp det?
Hur fungerar det med skola, fritids osv?
Intresserad av att höra hur det fungerar!
Är det någon här med erfarenhet av att vara separerade med barn och bo i olika städer?
Hur har ni lagt upp det?
Hur fungerar det med skola, fritids osv?
Intresserad av att höra hur det fungerar!
Är han en dålig pappa?Barnets pappa bor 45 mil från oss, hon är där varannan helg (flyger) och de flesta loven. Har gjort så sedan 2 års ålder. Först var det tåg när hon var liten och när hon fyllde 5 var det flyg. Men nu börjar det märkas på henne att hon inte är lika pepp, finns mer saker som lockar hos mig med kompisar och kalas osv och han har faktiskt börjat släppa lite på varannan helg med, så det är bra![]()
Jag växte upp så. För mig var det varannan helg hos pappa, annars hos mamma.
Hos mamma fanns dagis, senare skola osv.
Jag tycker själv att det funkat bra, på helgerna hos pappa hade jag visserligen inga kompisar att leka med. Det gjorde inget för min egen del då pappa var en väldigt aktiv pappa när jag var hos honom och vi lekte, gick i skogen, busade, var på museum etc - han gav mig alltid 100% av sig själv när jag var där.
I bland tog jag med kompisar som sov över hos pappa, han sa aldrig nej till det och när det hände gjorde vi alltid massor med kul ihop.
Pappa hade säkert gärna "haft mig" mer än han hade, och mamma hade säkert velat ha mer avlastning ibland men vad jag förstår tyckte de båda att prio nummer ett var att jag fick slippa byta dagis/skola varje vecka, så jag fick en enhetlig plats för lärande.
Är han en dålig pappa?
Jag tänkte mest på att du skrev att det var bra att han började släppa på sina varannan helger. Då undrade jag om du tyckte han var en dålig pappa och det var därför det var bra att de skulle ses mer sällan.Det var TR som bestämde detta pga vissa val han gjorde i livet. Delad vårdnad har vi dock. Nu verkar det dock som han har mer koll på livet vilket gynnar barnet![]()
Jag tänkte mest på att du skrev att det var bra att han började släppa på sina varannan helger. Då undrade jag om du tyckte han var en dålig pappa och det var därför det var bra att de skulle ses mer sällan.