Bukefalos 28 år!

Body pump och frihetsdressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag tog jag 45 min styrketräning. Kommer inte kunna gå eller lyfta något de närmsta dagarna. Har ont i nacken och skuldrorna som kiropraktorn håller på att rätta till var tredje vecka, vilket gjort att jag inte styrketränat på en månad. Nu vågade jag testa och det gick lyfta armen idag med skivstången! Får se hur det går med värken imorgon. Går det bra ska jag köra roddmaskin för skuldrornas skull. Så jädrans trött på att ha ont.

Tinki fick frihetsdressyr träning idag. Gör allt innan jag knappt visat med sticken vad hon ska göra. Ja matte, nosvolt, jag vet... Får se om vi kan lära oss något nytt. Följer lös och svänger, går sidvärtsrörelser, ja fantasin börjar ta slut. Kanske dags att testa uppsuttet. Hon är ju mer pigg då och inte så loj som när man arbetar från marken. Fast det är ju därför jag gör det. Så hon gör sidvärts rörelser och böjningar lugnt och stillsamt utan att hetsa uppnsig. Ja, får tsta uppsuttet. Det är det jag vill uppnå. En lugn tinker som lyssnar på vad jag vill i dressyren och inte rusar iväg eller stegrar föe att hon inte förstår. Nu är det inte så längre men fortfarande är det inte lugnt utan det ska springas runt utan att lyssna först på vad jag vill.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 434
Senast: Luff
·
Hundhälsa Känner mig väldigt uppgiven just nu. Problemet är att min hund har helt tappat förtroendet för främmande människor i hanteringen...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 555
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Minns ni den här tråden om den hyperaktiva goldentiken jag funderat på att ge upp om? Här kommer uppdatering och lite nya funderingar...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Brandgul
·
M
Utrustning vet inte riktigt var jag ska lägga denna tråd..men testar:angel: Hej! För att göra en lång historia kort (ja relativt kort...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: mazarein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp