Bukefalos 28 år!

böcker om körning-tips emottages tacksamt!

Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

Jag har boken "Körning" av Anders Eriksson...
Den fungerar bra för mig
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

en som jag gillar är "hästmannaskap körning" av hans sidbäck.
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

Jag har både sidbäcks och eriksson böcker men söker fler. Har hört talas om någon larsson som har titel på kör lugnt - kör klokt eller något liknande men inte kunnat hitta den i bokhandeln eller på nätet. Är därför intresserad av exakt stavning på titel och författare.
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

KÖR KLOKT, så kör du säkert!

Föfattare:Lars Åke Larsson
Kungsbacka 1996

beställs direkt från författaren.
PM:a mig så får du senast kända kontaktuppgifter.

Det är ett litet häfte som är helt suveränt :love:bra. Alla diskussioner här på körforumet hittar "hem" när man läser den.
Vill man äga en enda körbok, så är det den.
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

Jag tycker boken "Körträning- körning med en häst- dressyr" är bra. Väldigt grundläggande, men lätt att förstå. Den fanns säljs på samma hemsida som i länken ovan.
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

gå in på den här länken: http://www.mediaboek.nl/net_binnen?lang=nl där finns massor av böcker om ridning, körning och allt annat om hästar på både engelska, tyska och hollänska. rekomenderar den här boken som är i engelsk översättning. "The Principles of Driving
German National Equestrian Federation" / Gunilla
 
Sv: böcker om körning-tips emottages tacksamt!

jag har en bok som jag tycker varje kusk ska ha läst, är man inte intresserad av timmerkörning så kan man bortse från de delar. men mycket har varje kusk att hämta från boken, och man får även en härlig upplevelse i beskrivningen av hur arbetet i skogen gick till förr.

Timmerhästens bok av Yngve Ryd Gidlunds bokförlag.

En och annan lite otäck beskrivning om hur livet kunde te sej finns ju och är man känslig kan man ju hoppa över dom, men den är mycket väl värd att läsa. Den erfarenhet som de gamla kuskarna hade är väl värd att snappa åt sej vad man kan av.

mvh myrlan
 

Liknande trådar

Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Sassy
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
414
Senast: tott
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
486
Senast: Yeah but
·
Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp