Bukefalos 28 år!

Börja med AR

JojoC

Trådstartare
Hej, Har under en längre tid blivit mer och mer intresserad av AR, det känns som ett mycket mer skonsamt och harmoniskt sätt att träna sin häst...
Jag har en halvblodsvalack, min första egna häst, som jag haft ca ett år. Vi tävlar i hoppning där han är en klippa, i "dressyren" har jag haft det lite svårare med han. En vän till mig har tidigare en gång visat mig lite i hur man kan arbeta från handen. Har gjort det lite på egen hand senaste månaden, det lilla vi gör går ändå ganska bra, men min kunskap brister ju helt klart.
Har försökt läsa så mycket jag kan, men det är så svårt att veta vars man ska börja ibland, tänkte höra om ni här som kan mer skulle kunna dela med er av tips på enkla "nybörjar"-övningar som vi kan börja jobba med? Vore toppen, tacksam för svar :)
 
Sv: Börja med AR

Det bästa är om du hittar en tränare som kan hjälpa dig igång. Sök på nätet och se vilka tränare som finns nära dig. Bra att åka och titta på andra som tränar också.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: linlar1
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 106
Senast: Badger
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 466
Senast: WildHorse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 179
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp