Börja på gym? - viktminskning

Tack för era tips och tankar :)

Har kommit underfund med att en stegräknare vore en bra grej att ha? :idea:
Vad jag har läst o hört så bör man gå minst 10.000 steg per dag så med hjälp av en sådan måste man ju bli lite extra triggad till att röra på sig !?:up::p

Ni som har stegräknare, vad har ni för sort?
En vanlig "enkel" som bara räknar steg eller en mer avancerad som räknar kalorier, distans, hastighet, har minne, mm?

Jag funderar på att köpa mig en, men vet inte riktigt vilken + att den inte bör vara allt för dyr. Det viktigaste är att den mäter/känner av rätt antal steg man tar, sedan resterande funktioner kanske inte är så "nödvändigt", eller? :angel::confused:


Jag har förövrigt mjuk startat med att göra sittups varje dag. Visserligen inte så jätte många men tänkte att det viktiga är att jag gör det varje dag (får in någon slags rutin/inte tappa motivationen), så därför började jag med bara några och sedan utökar jag med fler allt eftersom när jag känner att jag orkar mer :) Sedan även tillgå några andra "aktiviteter/övningar". Förut körde jag mer allt eller inget, vilket aldrig har funkat, så nu testar jag denna variant ist. :p

Men som sagt, en stegräknare kanske vore en bra grej, eller vad tror ni?
Eller andra bra träningsredskap som man har nytta av hemma (utöver promenadbandet) eller bättre o köra utan? :)
Stegräknare är jättebra, och ännu bättre är om du hittar någon slags tävling som kan peppa dig! Vi hade det på mitt förra jobb, jäklar vad vi gick ;)

Gummiband är super att ha hemma, går att göra många olika övningar och kostar inte så många kronor :)
 
Men som sagt, en stegräknare kanske vore en bra grej, eller vad tror ni?
Eller andra bra träningsredskap som man har nytta av hemma (utöver promenadbandet) eller bättre o köra utan? :)

Jag har ärligt talat aldrig varit mycket för stegräknare, men troligtvis för att jag vill ha ut annat av min träning än att se antal steg jag tar. Steg i vardagen för mig är inte viktigt alls utan det är tiden jag utför träningen samt hur jag tränar. Själv har jag istället, när det gäller kondition, använt mig utav en app på mobilen som jag kan välja typ av träning, som registrerar tiden jag utför träningen samt hur många km jag promenerat/joggat. Sedan räknar den även ut (på ett ungefär) antal förbrända kalorier men det ska man väl ta med en nypa salt :p Är nog mest glädjesiffror, men kan ändå ge en viss motivation att se.
Och det är inte komplicerat att använda alls! Du har även ett konto som du kan logga in på datorn och se vad du gjort varje dag och om du förbättrat dig i tid eller distans osv plus att den summerar all din träning så du får bra översikt över allt du gör. Skulle tipsa om en sådan app istället.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 067
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 543
Senast: Ajda
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 664
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp