Bukefalos 28 år!

börja voltige

P

PUFFY

jag har funderat på att ta lektioner i voltige(lite)
finns ju sånt i svenljunga, men är lite osäker...
nån som håller på om kan tänka sig berätta hur det är?
jag har svårt att välja :confused: och därför har jag nämligen bestämt mig för att prova på alla ridsporter=O)
:idea:
kommentarer?
 
Jag tog några voltigelektioner för en massa år sedan, och det är otroligt roligt! Mitt problem var att jag fick gigantiska blåmärken på höftbenen av gjorden, och sedan rann hela verksamheten ut i sanden, men det var jättekul!
 
Voltige är jättekul, man tränar hela kroppen, styrka, kondition, balans, smidighet, koordination, vighet och får samtidigt kontakten med hästen.

Vet inte vilken nivå av voltige som finns i Svenljunga, det kan vara väldigt olika på vad för träning man har beroende på inriktning, utrustning och hästutbud.

Tycker absolut att du ska prova, om du sen inte tycker det är kul så vet du iaf det av egen erfarenhet.

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 261
Senast: iNHALE
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: escodobe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 561
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp