Börjes katalogen 2013

Inka-90

Trådstartare
Nu har Börjes släppt sin katalog för 2013, jag satt och tittade i min katalog idag :laugh:
vad tyckte ni, hittade ni något intressant?

Jag hittade några saker jag vill ha, annars tycker jag börjes inte varierar sig så mycket, men de har ju ett väldigt bra bassortiment.
 
Sv: Börjes katalogen 2013

ser inget som jag vill ha direkt men jag har redan det mesta så behöver inget nytt :D
synd att dom inte har flera dressyrschabrak :(
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Tittade igenom katalogen.

Jag vet inte hur de tänker, men jag upplever att katalogen inte ens innehåller hälften av allt som finns i butiken?!

Nu ligger ju affären i Sthlm så illa till att jag åker förbi den på vägen till stallet, så det händer ju att jag svänger in där.... :o T.ex just schabrak finns ju en hel vägg fylld med olika märken!

Kanske är det så att det tas in lokalt i den affären? Men ändå konstigt att de inte vill skylta med det, tror att fler kanske skulle bege sig dit om man visste vilket utbud som faktiskt finns!
 
Sv: Börjes katalogen 2013

dom tar väl in partier av andra märken men har inte dom konstant på lager och kan därför inte vara med i katalogen
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Är inte i butik så ofta, har runt 2.5 timmes bilväg till närmaste butik :(

Men jag blev så himla besviken på att utbudet av ridbyxor för vuxna bara fanns i tråkiga färger som beige, brun, svart, vit och rutiga :(
Och mestadels helskodda var dom också :(

Enda roliga var den där ljusrosa skjortan annars var nästan alla kläder i samma tråkiga marinblå färg..... :(
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Såg att dom hade gjort en egen kopia på Dyon-tränset som även Hööks har kopierat :p 100 spänn billigare än Hööks var det också ;)
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Är inte i butik så ofta, har runt 2.5 timmes bilväg till närmaste butik :(

*host*
100 mil till stockholm... :angel:

Jag hittade en del intressant i den nya katalogen faktiskt, men kan banne mig inte komma på nu vad det var mer än Himalaya-täcket (?) med fast hals. Jag får återkomma till tråden sen.
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Fick katalogen häromdagen och gjorde en beställning nyss. Fastnade för tränset Salerno med snabbspännen för bettet, blev även ett par tyglar med snabbspännen, blingpannband, täckestvättmedel, flugspray, och så klart grimma Classic med matchande grimskaft. Och ett nytt tredelat bett med sötmalm och koppar. Skulle beställa ett pack plaststolpar med, men då kostade frakten 175 kr extra, så det kan jag köpa i butik istället. Nu hoppas jag bara att tränset är lika mjukt och fint som det ser ut, tycker även många dyra träns är stela, även om bra kvalité säkert mjuknar med tiden.
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Jag tyckte kingston tröjorna i början var fina.
Skja även beställa lite mer broddar, reflexer och annat plock som är billigt hos dem :)
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Ska beställa ett tredelat fullcheck till mitt lilla russ, ev även ett till connemaran. Inte så många som har så små bett :D
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Inte mkt kul i nya katalogen precis, tror dock det blir en beställning av det nya Himalya täcket med helhals som var i 1680D i yttertyget, har en täckesmarodör som strimlar alla kompisens täcke så känns som att det kan vara något att prova om det möjligen klarar att stå emot hennes tänder, tyvärr är kompisen av det känsliga slaget som lätt får skav om passformen är fel så har inte hundra bestämt mig än.
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Tycker oftast katalogen är tråkig tyvärr men Butiken i Stockholm har ju massor av fint var där senast igår och klämde på saker, men blev bara hästmat som fick följa med hem denna gång ;) Brukar svänga förbi där när jag ska till mamma då det ligger på vägen! :D
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Någon som vet vad de har för utbud på träns och pannband i butiken? :) Letar efter ett svart aachenträns med minst 3,5 cm bred nosgrimma, gärna rundsytt men är inget måste (silvriga spännen är dock ett måste).
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Himalaya-täcket :love::love::love:
Helt fantastisk i passformen till min Pålle. Har haft mycket problem med skav på honom med andra täcken (Hansbo, Bucas m.m.) Men Himalayatäcket sitter som en smäck, har lite mindre halsöppning som passar just för min min Pålles anatomi.
 
Sv: Börjes katalogen 2013

KL

Puttar upp tråden :)
Har funderat på Börjes tömkörningsgjordar, någon som har erfarenhet av dessa? Har den randiga tyggjorden, men den har inte många tömsättningsmöjligheter och passar inte riktigt min ena häst som har svankrygg och ENORM manke...Den stoppade läderdäckeln ser ut att vara trång vid "bossorna"? Longeringsgjorden i nylon ser ok ut, men hur är det då ringarna är lösa, har läst att de kan kila fast tömmen?
Skulle även vilja ha selställningen/hängaren, men vet inte var jag skulle få plats med den i vår trånga sadelkammare...
 
Sv: Börjes katalogen 2013

om man tar buntband runt ringarna på sidan så står dom upp sen :P
kan ta kort nån dag när jag kommer ihåg hur jag har gjort på min gjord (dock inte från börjes)
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Aha, tack för tipset! :) det skulle vara väldigt snällt om du skulle vilja sätta in en bild på det nån dag! :)
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Puttar upp den här tråden! :)

Någon som har köpt "hunter tränset" SALERNA HP? Ni får gärna lägga in bilder om ni har det. Är nyfiken på hur det känns och hur spännena sitter på andra sidan. :)
 
Sv: Börjes katalogen 2013

Hej! Jag skickade efter Salerna-tränset, och är mera än nöjd! Jättefint mjukt läder, lika bra som på de riktigt dyra tränsen, inte det minsta stelt som nya träns brukar vara. Ganska stort i storleken, min häst brukar vissa full-träns vara för små för, det här var perfekt, många hål med. Skönt att nosgrimman inte ligger under nackstycket tycker jag, undre remmen har jag dock plockat bort på mitt. Ska se om jag kan få in en bild.
979871_10201282049799168_1516042520_o.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten. Började fundera...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
820
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 072
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp