Meditera mera

Igår hade jag en jobbig kväll av div anledningar. Hade massor att göra men hjärnan löpte amok och med den kom ångesten.
Började fundera på om det fanns någon bra meditationsövning på Youtube. Så jag gick in och letade och bestämde mig för prova första som kom upp.
Det var en enkel övning med ett mantra jag inte minns och väldigt meditativ bakgrundsmusik.
När det var klart hade jag ett helt annat fokus och satte faktiskt igång börja städa :rofl:
Men det mest fantastiska hände ett par timmar senare när jag var ute på hundens kvällsrunda.
Helt plötsligt var det som något släppte inom mig, och jag kände ett lugn jag inte gjort på länge. Det var nästan så jag började gråta och skratta samtidigt. Jag kände mig också både lättare och längre.
Inget som säger jag inte ramlar ner i ångest gropen igen, men nu vet jag att jag kan prova samma sak nästa gång (eller någon annan övning).
Men just nu känner jag mig så där stark som alla runt om kring mig säger jag är, och det är det viktigaste :heart
1701760470572.png
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 339
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Magiana
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 849
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp