Bukefalos 28 år!

Bokmässan 2016

Vinterbad

Trådstartare
Min kompis har skrivit en bok! :bump:
Hon ska presentera den på Bokmässan i Göteborg nästa helg, och jag ska åka dit! Är det nån mer som kommer att vara där? Tänk om vi kan träffas och fika, ha en liten bok-buke-träff? Som igenkänningstecken kan vi bära en bok under armen :idea:
Vilka författare vill ni se där, och vilka böcker tänker ni köpa?
 
Ropar på @Anna @Karfitsa @Ceta som nämnt det i boktråden :)

Jag kommer ev, beror mycket på dagsform eftersom jag avskyr folksamlingar :D Om jag går dit så har jag egentligen inga planer på att köpa något, även om det brukar följa med en bok eller två ändå :D (dock tycker jag att det blivit himla dyrt?!). Men jag gillar pennor och gratisgodis :angel:
 
Jag ska dit :) Brukar alltid bli något handlat, men det handlar mest om vad jag blir sugen på på plats!

Bok-buketräff kan jag eventuellt vara med på, beror på om jag går med en "icke-buke"-kompis eller själv ;)
 
Jag är där på torsdag. :bump:
Det brukar alltid slinka med något hem. Tror att böckerna liksom hoppar ner i väskan när jag inte ser.:angel:
 
Ska dit med jobbet på torsdagen. Lär nog bli en del inköp - förmodligen blir det som förra året, några timmar vid sci-fi bokhandeln, och english bookshop.. :angel:
 
Ropar på @Anna @Karfitsa @Ceta som nämnt det i boktråden :)

Jag kommer ev, beror mycket på dagsform eftersom jag avskyr folksamlingar :D Om jag går dit så har jag egentligen inga planer på att köpa något, även om det brukar följa med en bok eller två ändå :D (dock tycker jag att det blivit himla dyrt?!). Men jag gillar pennor och gratisgodis :angel:

Jag struntar nog i själva mässan, förutom en vända på söndagen kanske. Står inte ut med folksamlingarna och tycker inte att det är så spännande att gå och trängas med folk - det är inte värt det. Priserna är inte särskilt imponerande och jag har inget behov av att se någon in the flesh heller ;)

Däremot ska jag gå på tre evenemang i Kulturkollos regi, torsdag eftermiddag, lördag kväll och söndag förmiddag, och på bokbloggarmiddagen på lördag kväll.

Men om det blir Buketräff utanför själva mässan så är jag definitivt på!
 
Jag ska titta på Camilla Eriksson när hon pratar om Kvinnan och paddan.
Det är troligen inte värsta trängseln där men jag tar väl med en muffin om det är vad som gäller :p
 
Jag drabbades av någon överjävling åkomma i ryggen i tisdags kväll så har hittills inte kunnat vara med på något av de evenemang jag hade sett fram emot. Suck! Idag har jag dock lyckats släpa mig till jobbet så jag har goda förhoppningar om att orka med mingel + middag imorgon kväll åtminstone. Jäkla timing!
 
Jag drabbades av någon överjävling åkomma i ryggen i tisdags kväll så har hittills inte kunnat vara med på något av de evenemang jag hade sett fram emot. Suck! Idag har jag dock lyckats släpa mig till jobbet så jag har goda förhoppningar om att orka med mingel + middag imorgon kväll åtminstone. Jäkla timing!
Stackars @Anna, hoppas att du mår bättre nu så du inte missar alltför mycket av mässan!
 
Idag lördag ska jag vara på Bokmässan, klockan 14 ska jag lyssna på Camilla Eriksson i "Värmlands" monter.
Om nån annan av er är i närheten vill jag gärna säja hej!
 
Jag och mannen ska dit på söndagen och då ingår ju seminarierna i entrebiljetten. Om jag hinner och orkar ska jag gå på Hästboken som samtidsdokument, kan ju vara intressant att lyssna på. Men jag kanske spontant bestämmer mig för något annat med. Jag gillar att inte ha för mycket planerat utan går gärna runt på golvet och spontanlyssna på författare alltid upptäcker man något nytt. Folksamlingarna får man på köpet, det hör liksom till. :D
 

Liknande trådar

Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 745
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 258
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp