Boktips inför valpköp

S

Sweet

Har ni tips på bra böcker att läsa innan man skaffar valp? Har erfarenhet av att ha valp hemma men det var ett tag sedan så jag vill gärna läsa på lite innan... :)
 
Beteendeboken utav Anders Hallgren. Den tar upp allt från att valpen är född till vuxen ålder. Väldigt bra bok!
 
Köper du valp från SKK godkänd kennel så får du med ett valphäfte och en film. Om dem e bra?? Nja.. men bättre än inget.
 
Jag har en som heter Valpskolan av Barbo Börjesson.
Det är en liten tunn bok som är rätt så lätt-smält, bra att börja med!
Men man bör nog läsa fler böcker, en annan jag gillar är "från valp till vuxen hund" av Åsa Ahlbom.
 
Valpskolan använde vi på valpkursen, jag tycker också den är bra. Jag köpte den innan kursen började och då tyckte jag inte den var så bra, men när vi använde boken på kursen så blev den mycket bättre. :)

Sweet: En annan bra bok är Hundfostran av Johan B Steen. Den bygger på hur vargar fostrar sina valpar.
 
Det finns en hundskola (de tränar bla blindhundar) som ger ut kanonbra böcker (enligt mig).
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 103
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Vad är bra att ha hemma inför sin första valp? Hur valpsäkrar man ett hem på bästa sätt? Och annan allmän information som ni tycker man...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 352
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
288
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 659
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp