Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kpid=36371&lasar=&typ=2Undrar om någon kan ge tips på bra böcker om marknadsföring? Basic nivå. Jag har en del utbildning inom fältet kommunikation men är newbie på marknadsföring. Vad finns det för läsvärd litteratur?
Mja tjock och mycket babbel men inte dålig. Vi hade den när jag pluggade ekonomi. Så jag tänker det är lite väl att lägga den i "dålig" facket.Principles of marketing av Kotler är ju typ bibeln med ungefär samma sanningshalt![]()
Den hade vi när jag gick en kurs i B2B marketing. Läsvärd men det var mycket fokus på att det var så stor skillnad på marknadsföring ritad till företag istället för konsumenter. Om jag vore TS så hade jag hellre börjat med konsumentmarknadsföring. Kotler funkar säkert, jag hade Principles and Practice of Marketing av David Jobber.http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kpid=36371&lasar=&typ=2
Översta är första boken på A-kursen i företagsekonomi för ekonomprogrammet Uppsala universitet. Den lär ju vara hyggligt basic och förhoppningsvis inte dålig
gndal, Henrik; Axelsson, BjörnProfessionell marknadsföring
3. uppl.: Studentlitteratur AB, 2012
Jag har ju inte läst den självDen hade vi när jag gick en kurs i B2B marketing. Läsvärd men det var mycket fokus på att det var så stor skillnad på marknadsföring ritad till företag istället för konsumenter. Om jag vore TS så hade jag hellre börjat med konsumentmarknadsföring. Kotler funkar säkert, jag hade Principles and Practice of Marketing av David Jobber.
Sedan vet jag ju inte om ts marknadsför mot folk eller företag iofs.
Kotler var i alla fall väldigt slagkraftig och medryckande i jämförelse med mycket annatJag är så mycket nybörjare att jag inte ens tänkte på skillnadenMen det är mot konsument jag framförallt är intresserad av att lära mig lite.
Kotler var i alla fall väldigt slagkraftig och medryckande i jämförelse med mycket annatamerikaner.
Kör på den. Däremot är den lite pricey på sina 600 kr, kolla biblioteket. A-kursens lågt på modesta 449 eller ngt. (Får mig att minnas varför jag la 800 kr i månaden på kurslitteratur, i genomsnitt, för måånga år sedan. Iofs minns jag nog att den kostade 600 kr då med, kan dock minnas fel.)
Principles of marketing av Kotler är ju typ bibeln med ungefär samma sanningshalt![]()