Bomullssatin, halt?

gul_zebra

Trådstartare
Kära buke, jag behöver hjälp. Bomullssatin i sängkläder, är det hala jävla sängkläder som täcke och kuddar åker ur på två sekunder eller är det mer som typ vanligt bomullstyg tro? Jag har hittat ett så jääävla fint bäddset men jag vill inte stå med täcket urrunnet på golvet igen liksom :cautious:
 
Kära buke, jag behöver hjälp. Bomullssatin i sängkläder, är det hala jävla sängkläder som täcke och kuddar åker ur på två sekunder eller är det mer som typ vanligt bomullstyg tro? Jag har hittat ett så jääävla fint bäddset men jag vill inte stå med täcket urrunnet på golvet igen liksom :cautious:
Det är lite halare än vanligt bomullstyg, men absolut inte så att man glider runt. 😁
 
Satin är ju vävt för att få en lite blankare yta och är därmed halare än tuskaft. Om det gör att täcket rinner ner på golvet vet jag inte för jag vägrar använda annat än hederligt tuskaft
 
Kära buke, jag behöver hjälp. Bomullssatin i sängkläder, är det hala jävla sängkläder som täcke och kuddar åker ur på två sekunder eller är det mer som typ vanligt bomullstyg tro? Jag har hittat ett så jääävla fint bäddset men jag vill inte stå med täcket urrunnet på golvet igen liksom :cautious:
Min upplevelse är att det är mycket mjukt och behagligt mot kroppen men inte ”glatt” utan mer som bomull.
 
Köp säger jag! Jag använder bara det numer, finns inget skönare.
Däremot ren Satin eller ännu värre Silkeslakan, då får du leta täcken, kuddar och dig själv på golvet - inget ligger kvar :p
Köpt! Bara att vänta på leverans nu, som är 6-7 veckor... Men det kan det vara värt, de är så fina :love:
Det låter som de sängkläder jag fick i julklapp. Polyester, need I say more? :rofl:

Vi har bara såna lakan. Mjukt och skönt men inte halt. Och då har jag ändå ett tyngdtäcke.
Skitbra! Jag har kedjetäcke, det är det jag bävar mest för :laugh: Stort plus på att de här har knappar iaf!
 
Satin är ett vävsätt och inte en kvalitet så ren satin blir lite motsägelsefullt :)
Aha :idea:
Men vad är det då i lakan som marknadsförs som endast Satin? Är det bomullstråd även i dom, eller annat? Jag hade ett sånt och det var då halt som rackans, så det skyr jag som pesten numer.
 
Aha :idea:
Men vad är det då i lakan som marknadsförs som endast Satin? Är det bomullstråd även i dom, eller annat? Jag hade ett sånt och det var då halt som rackans, så det skyr jag som pesten numer.
Ingen aning, det där är ett problem. Man marknadsför saker som satin och vid fråga om vad det är för kvalitet så tittar säljaren på en som om man är från Jupiter
Här är skillnaden på några vanliga vävtekniker
tyger.jpg
 
Alltså jag förstår inte det här med satin i lakan. Det går ju inte att mangla dem så att de blir stela och går att ställa i ett hörn. Blir ju inte alls samma känsla när man bäddar med dem som ett redigt hårt manglat tuskaftlakan :love: (och ja jag vet att folk inte manglar och det är även det en gåta för mig, så värt den vardagslyxen med de minutrarna :D)
 
Alltså jag förstår inte det här med satin i lakan. Det går ju inte att mangla dem så att de blir stela och går att ställa i ett hörn. Blir ju inte alls samma känsla när man bäddar med dem som ett redigt hårt manglat tuskaftlakan :love: (och ja jag vet att folk inte manglar och det är även det en gåta för mig, så värt den vardagslyxen med de minutrarna :D)
Uppvuxen med hårt manglade lakan med vikt kant (med monogram) över täcket och instoppade i fotände och på sidorna (det var det sista mamma gjorde när hon sa godnatt). Man sov liksom som i givakt!! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 774
Senast: Vallmo
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 375
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·
Hästhantering Ja, troligtvis har det här diskuterats förr men tänkte ta upp det ändå eftersom jag velar. Nu har de flesta hästar fått en vinterpäls...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp